Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Målinger
  New Posts New Posts RSS Feed: Kaboom diskant
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Kaboom diskant

 Post Reply Post Reply Page  <12
Author
Message
daniels View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Ringsted
Online Status: Offline
Posts: 400
  Quote daniels Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Kaboom diskant
    Posted: 16 Jun 2016 at 23:18
Originally posted by Roky


Jeg synes der er lidt problemer med lidt "hårdhed" i lyden, det er muligt at det er Behringer-lydkortet, men jeg tror nu mere det er i softwaredelen - Gode indspildninger lyder dog generelt rigtigt godt !
3600 tabs lyder lige på grænsen - Det er vel særligt i bunden det bliver et problem? 
Hvor meget korrigerer du ift fase? 



Jeg bruger ikke FIR filtre - jeg er ikke overbevist om deres fortræffeligheder
Har kun eksperimenteret med det og så droppet det igen.
Jeg hiver det frem en gang i mellem, når jeg har lavet et godt IIR filter, for at se om jeg kan forbedre det.

Normalt prøver man vel heller ikke at fasekorrigere i bunden (?) - det vil kræve helt vildt mange korrektioner.
Men med JRiver er det selvfølgelig kun computeren som sætter grænser
__________________________________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
Back to Top
Roky View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 11 Maj 2012
Online Status: Offline
Posts: 837
  Quote Roky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 Jun 2016 at 11:05
Mht til bunden og fase er det noget jeg eksperimenterer med om jeg bedre kan lide lyden af. Jeg ved ikke om det er god latin - Man kan i hvert fald ikke måle noget brugbart i sweetspot. Eks kan jeg rette fasen ud på min basreflekshøjttalere (i bunden) - Det giver en hørbar forandring - Om det er til det bedre. hmm Smile

Jo det er jo nemt i Rephase, da fasen kan justeres uafhængig af frekvensgangen. 
Back to Top
daniels View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Ringsted
Online Status: Offline
Posts: 400
  Quote daniels Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 Jun 2016 at 12:25
Originally posted by Roky

Mht til bunden og fase er det noget jeg eksperimenterer med om jeg bedre kan lide lyden af. Jeg ved ikke om det er god latin - Man kan i hvert fald ikke måle noget brugbart i sweetspot. Eks kan jeg rette fasen ud på min basreflekshøjttalere (i bunden) - Det giver en hørbar forandring - Om det er til det bedre. hmm Smile
Jo det er jo nemt i Rephase, da fasen kan justeres uafhængig af frekvensgangen. 


Sådan som jeg forstår det, så skal der så mange korrektioner til, for at korrigere i bunden, at det anbefales ikke at gøre det.

Desuden, som du også selv erfarer, så kan det faktisk ikke rigtigt lade sig gøre, da fasen ændrer sig i lyttepositionen, så alle korrektioner er ligegyldige.

Jeg mener kun du kan gøre det i lyttepositionen, hvis du sætter dit hoved i en skruestik ét bestemt sted.
For så snart du rykker bare lidt på dig, så virker korrektionerne ikke mere.
__________________________________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
Back to Top
vincent. View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 03 Nov 2012
Online Status: Offline
Posts: 289
  Quote vincent. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Jun 2016 at 19:57
Send dem op til Scan Speak de kan recone dem for dig.
Back to Top
daniels View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Ringsted
Online Status: Offline
Posts: 400
  Quote daniels Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Jun 2016 at 20:12
Originally posted by vincent.

Send dem op til Scan Speak de kan recone dem for dig.


Ja, jeg har også tænkt mig at kontakte dem og høre om de kan lave den og hvad det skal koste.

De er trods alt hundedyre

Jeg har heldigvis et backup-sæt, så jeg er ikke uden musik
__________________________________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
Back to Top
vincent. View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 03 Nov 2012
Online Status: Offline
Posts: 289
  Quote vincent. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Jun 2016 at 19:41
jeg erindre at det kostede mig ca 1200 - 1500,- at få reconet en da jeg også fik brændt en af i forbindelse med måling.
Back to Top
daniels View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Ringsted
Online Status: Offline
Posts: 400
  Quote daniels Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Jun 2016 at 10:18
Originally posted by vincent.

jeg erindre at det kostede mig ca 1200 - 1500,- at få reconet en da jeg også fik brændt en af i forbindelse med måling.


Av...

Ud fra hvad jeg har givet for dem, så kan det ikke rigtigt betale sig at få dem repareret...
Det må jeg overveje.

Ellers kan jeg bare bruge den fungerende diskant til min centerhøjttaler i mit surround-setup.
__________________________________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz