Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Målinger
  New Posts New Posts RSS Feed: Kaboom diskant
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Kaboom diskant

 Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Message
daniels View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Ringsted
Online Status: Offline
Posts: 400
  Quote daniels Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Kaboom diskant
    Posted: 15 Jun 2016 at 23:51
Det kan være dyrt at måle på sine højttalere...

Systemet fik lige et flip, da jeg startede en måling, og sendte et kæmpe hvæs gennem min ene diskant.

Kaboom!
Og nu har jeg så et styk død Scan-Speak Beryllium diskant!

For f...... noget møg
ØV!!

__________________________________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Jun 2016 at 00:19
Nøj, hvor surt.

Ved du hvorfor det fik et flip? Eller gav du signalet for meget power?

Hvis guderne må vide, så er det lidt "risky business" med det måleudstyr.
Back to Top
daniels View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Ringsted
Online Status: Offline
Posts: 400
  Quote daniels Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Jun 2016 at 00:41
Originally posted by JAV

Nøj, hvor surt.
Ved du hvorfor det fik et flip? Eller gav du signalet for meget power?
Hvis guderne må vide, så er det lidt "risky business" med det måleudstyr.


Jeg rodede med nogle FIR filtre lavet i rePhase og synes nu ikke jeg havde skruet særlig højt op, men så kom der et meget aggressivt signal ud, da jeg satte en måling i gang - og kaput...

__________________________________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
Back to Top
ham_den_lange View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 23 Apr 2009
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 651
  Quote ham_den_lange Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Jun 2016 at 09:35
Er membranen stadig i et stykke?
Back to Top
Roky View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 11 Maj 2012
Online Status: Offline
Posts: 837
  Quote Roky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Jun 2016 at 12:41
Jeg har erfaring med, at HOLMImpulse, kan være MEGET hård ved enhederne. Af samme grund bruger jeg mest REW.

Men derfor kan det stadigvæk gå galt, møg ærgerligt !!!

Back to Top
daniels View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Ringsted
Online Status: Offline
Posts: 400
  Quote daniels Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Jun 2016 at 14:11
Originally posted by ham_den_lange

Er membranen stadig i et stykke?


Det er ikke til at se nogle skader på membranen (gennem gitteret).

Mon det kan laves (for rimelige penge...)
__________________________________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
Back to Top
daniels View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Ringsted
Online Status: Offline
Posts: 400
  Quote daniels Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Jun 2016 at 14:12
Originally posted by Roky

Jeg har erfaring med, at HOLMImpulse, kan være MEGET hård ved enhederne. <span style="line-height: 1.4;">Af samme grund bruger jeg mest REW.</span>
<span style="line-height: 1.4;"></span>
<span style="line-height: 1.4;">Men derfor kan det stadigvæk gå galt, møg ærgerligt !!!</span>
<span style="line-height: 1.4;"></span>


Det er første gang jeg oplever det, men det kan da godt være jeg skal give REW en chance til.
__________________________________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
Back to Top
Roky View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 11 Maj 2012
Online Status: Offline
Posts: 837
  Quote Roky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Jun 2016 at 15:32
Jeg bruger kun HolmImpulse til at danne impulsresponser for de enkelte enheder, som så tilpasses i Rephase. Gad godt vide den optimale måde at lave disse initiale målinger på og i forlængelse heraf, hvordan de bedst gemmes/eksporteres til videre brug - Der er jo rigtig mange måder hvorpå dette kan gøres.
- Løbende justering, der anvender jeg altid Jriver og REW. 

Det er muligt at REW på visse områder ikke er helt så præcist som HolmImpulse, men jeg finder det langt lettere at bruge.

Men der er nok altid change for at det kan gå helt galt, når der er direkte forbindelse via ASIO ? 
Back to Top
daniels View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Ringsted
Online Status: Offline
Posts: 400
  Quote daniels Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Jun 2016 at 15:50
Originally posted by Roky

Jeg bruger kun HolmImpulse til at danne impulsresponser for de enkelte enheder, som så tilpasses i Rephase. Gad godt vide den optimale måde at lave disse initiale målinger på og i forlængelse heraf, hvordan de bedst gemmes/eksporteres til videre brug - Der er jo rigtig mange måder hvorpå dette kan gøres.
- Løbende justering, der anvender jeg altid Jriver og REW. 
Det er muligt at REW på visse områder ikke er helt så præcist som HolmImpulse, men jeg finder det langt lettere at bruge.
Men der er nok altid change for at det kan gå helt galt, når der er direkte forbindelse via ASIO ? 


Jeg har ikke brugt FIR filtre via rePhase ret meget. Kun lidt i JRiver.
DEQX'en klarede det af sig selv, og siden har jeg ikke brugt FIR.

Nu ville jeg bare lige prøve det via miniDSP'en.

Men kunne ikke rigtigt få et tilfredsstillende resultat.
Der er kun 3600 taps til rådighed og det er ikke rigtigt nok i de forsøg jeg har lavet.
__________________________________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
Back to Top
Roky View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 11 Maj 2012
Online Status: Offline
Posts: 837
  Quote Roky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Jun 2016 at 16:19
Jeg synes der er lidt problemer med lidt "hårdhed" i lyden, det er muligt at det er Behringer-lydkortet, men jeg tror nu mere det er i softwaredelen - Gode indspildninger lyder dog generelt rigtigt godt !

3600 tabs lyder lige på grænsen - Det er vel særligt i bunden det bliver et problem? 

Hvor meget korrigerer du ift fase? 


Edited by Roky - 16 Jun 2016 at 16:20
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz