Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Kabinet beregninger
  New Posts New Posts RSS Feed: Sub med slave?
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login

Sub med slave?

Post Reply Post Reply Page  <12
Author
Enthusiast
Enthusiast

Online Status: Offline
  Quote Svenskeren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Sub med slave?
    Posted: 26 Maj 2016 at 14:57
Jeg har 2 subber med 1 aktiv 12" og 2x12" slaver i hver fra SB

Kabinetterne er på ca 75 liter.

Jeg smiler hver gang jeg ser en film!!

Edited by Svenskeren - 26 Maj 2016 at 14:58
Godt begyndt er halvt fuldendt!
Back to Top
senilix View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast

Online Status: Offline
  Quote senilix Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 Maj 2016 at 12:48
Originally posted by USXX

Jeg vil hurtigt kunne få interesserede i gang. Man behøver ikke at lære at udlede ækvivalentdiagrammer først - man skal bare nogenlunde forstå idéen og ellers bare kunne fylde ind i nogle få simple formler. Det er ligeledes hurtigt at lære at bruge LTspice (som er MEGET lig Pspice/MicroSim). Hvis der er interesse, kan jeg lave et lille overskueligt paper og en demo af programmet med et konkret eksempel - derefter hands-on. Når man har lavfrekvensmodellerne oppe at køre, er det relativt let også at simulere den nedre deling i et 3-vejs system med rigtig godt resultat (i stempelområdet er tingene dejligt forudsigelige) - noget der ellers kan drille mange p.g.a. dårlige (nærmest ubrugelige) lavfrekvensmålinger i et almindeligt rum.

Kender godt LTspice. Det er et rigtigt fint program. Tror faktisk jeg så det blive brugt i en af Wilson videoerne. 

Mogens
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz