Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Arrangementer
  New Posts New Posts RSS Feed: High-End Munich 2016
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


High-End Munich 2016

 Post Reply Post Reply Page  123>
Author
Message
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: High-End Munich 2016
    Posted: 02 Maj 2016 at 09:15
Back to Top
Sune K View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 29 Dec 2011
Online Status: Offline
Posts: 76
  Quote Sune K Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maj 2016 at 12:53
Spændende :-)

Ved godt du ikke kan frigive detaljer omkring nylanceringerne, men håber da du vil kommentere på mit spørgsmål ;-)

Overvejer kraftigt at bruge SB26ADC diskanten, pga. den fænomenale spredning, lave forvrængning og meget kontrollerede opbrydning. Hvis den nye beryllium diskant tilbyder det samme, men med endnu bedre data, kunne det være meget interessant. Kan du kommentere lidt på hvad vi kan forvente uden at blive for specifik?

--
Sune K
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maj 2016 at 13:48
Lydmæssigt er den nye Beryllium tweeter uden sammenligning vores absolut bedste (og jeg synes da, at vi har nogle gode tweetere på programmet i forvejen) - den overgik klart mine forventninger. Den har kulsort baggrund (dvs. ingen "reststøj") - den er der bare og gør, hvad den skal. Den er lidt mere direktiv end SB26ADC, men den har nu et pænt spredningsmønster. Desuden byder den på 96-97 dB følsomhed (hvem der måtte have brug for det).

Edited by USXX - 03 Maj 2016 at 13:48
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maj 2016 at 15:05
Rigtig spændende. En 2½-vejs med 7½" Satori (8 ohms) kunne være sprødt. Så skulle tweeteren heller ikke dæmpes helt i bund.
Back to Top
senilix View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 04 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 146
  Quote senilix Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maj 2016 at 18:56
Hej Ulrik,

Jeg havde set Beryllium diskanten i et udenlandsk forum. Men jeg synes ikke og have set dig nævne jeres CRC serie. Jeg kan selvfølgelig have overset det Smile. Har du lidt info og baggrund om disse?

Mogens
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Maj 2016 at 08:30
Originally posted by senilix

Hej Ulrik,

Jeg havde set Beryllium diskanten i et udenlandsk forum. Men jeg synes ikke og have set dig nævne jeres CRC serie. Jeg kan selvfølgelig have overset det Smile. Har du lidt info og baggrund om disse?

Mogens

CRC har været omtalt her på forum før:



Jeg håber, det rækker - har lidt travlt med forberedelserne til årets show.


Edited by USXX - 04 Maj 2016 at 08:31
Back to Top
Roky View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 11 Maj 2012
Online Status: Offline
Posts: 837
  Quote Roky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Maj 2016 at 13:26
Originally posted by Sune K


Overvejer kraftigt at bruge SB26ADC diskanten, pga. den fænomenale spredning, lave forvrængning og meget kontrollerede opbrydning.


Samme her !

Anvender for tiden SB29, men roserne til SB26ADC puster til nysgerrigheden !

Any thoughts ?

Der skulle vel ikke være planer om en ekstern "ramme" til SB26, så den kan passe ned i et standard 104 mm hul? Det er liiidt irriterende, at man må ud at lave ny forplade for at udskifte diskant Big smileEmbarrassed
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 Maj 2016 at 20:19
Originally posted by Roky

Der skulle vel ikke være planer om en ekstern "ramme" til SB26, så den kan passe ned i et standard 104 mm hul? Det er liiidt irriterende, at man må ud at lave ny forplade for at udskifte diskant Big smileEmbarrassed


Nej, det er der ikke umiddelbart planer om...Ermm
Back to Top
Roky View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 11 Maj 2012
Online Status: Offline
Posts: 837
  Quote Roky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 Maj 2016 at 15:45
Originally posted by USXX

Originally posted by Roky

Der skulle vel ikke være planer om en ekstern "ramme" til SB26, så den kan passe ned i et standard 104 mm hul? Det er liiidt irriterende, at man må ud at lave ny forplade for at udskifte diskant Big smileEmbarrassed


Nej, det er der ikke umiddelbart planer om...Ermm

Bare i orden, tænker heller ikke der er økonomi i det. Jeg tvivler på, at det er besværet værd, at lave en ramme med en overfræser ift bare at lave et alm hul til en SB26
Back to Top
Jonasz View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 22 Aug 2009
Location: Sweden
Online Status: Offline
Posts: 20
  Quote Jonasz Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Maj 2016 at 15:40
Kan du berätta något om de nya Satori mellanregistren? Har de vanlig surround eller "flat"? Känslighet? Kommer de ligga i samma prisklass som de andra Satori i samma storlek?
You'll Never Walk Alone...
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz