Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Valg af stumper
  New Posts New Posts RSS Feed: Fødder
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Fødder

 Post Reply Post Reply Page  123>
Author
Message
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1508
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Fødder
    Posted: 24 Apr 2016 at 11:04
Jeg skal bruge fødder til et par små 30 l gulvstandere. Jeg forestiller mig at montere dem så de flugter med sidevæggene og ligger lidt inden for front og bagplade.

Nogen forslag?
Back to Top
bknielsen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 23 Jun 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 603
  Quote bknielsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 Apr 2016 at 16:29
Vi skal da se et billede af dine kreationer, før vi kan kloge i dét Wink.
Diskant skal være der, men ikke høres.
Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1508
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 Apr 2016 at 16:56
Hej Brian
Jeg har fået "min" snedker til at lave to omvendte U i valnøddefineret krydsfiner. Front og bag skal så være sort MDF, men så langt er vi ikke kommet endnu. SS18W + Seas T25CF001. Der kommer naturligvis billeder så snart det er muligt.

Hvad med sÃ¥dan nogen her? 

Filteret tænker jeg kunne udtænkes hos en mand jeg kender, som ligesom min farfar hed Nielsen....
Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1508
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 Apr 2016 at 17:01

Så skal der tre vandrette stivere og en bund i. Bunden sidder 7 cm over gulv, så filter kan monteres nedenunder. To lister i bunden kan så monteres til at skrue fødderne i.
Back to Top
bknielsen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 23 Jun 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 603
  Quote bknielsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 Apr 2016 at 21:45
Er det 18W som i Revelator? 

Det er altså flot med mørk finér. Jeg var forbi "min"maler med mine kasser i fredags. Han havde noget med mørk finér liggende, der var lakket dybmat. Det ser godt ud, træet står råt, når man lige ser det, men beskyttet af lak selvfølgelig. Jeg tror det vil se godt ud sammen med den sorte front og bagside.

Vedr. fødder kan jeg bedst li' man kan skubbe lidt rundt på HT, uden at løfte fra gulvet, derfor ikke gummifødder, så møbelfilt hvis du har hårdt gulv? Men det er smag og behag.

Du kunne også lave en ekstra sort plade de står på, lidt som dem her: http://www.troelsgravesen.dk/Jenzen-D.htm- bare ikke helt så tyk.

Hvis det er den Nielsen du tænker på, der bor tæt på mine børn, er jeg ret sikker på, han gerne vil hjælpe.....
Diskant skal være der, men ikke høres.
Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1508
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Apr 2016 at 08:20
Du har en pointe med filten! Plus, gummifødder laver striber Ermm

En sort base er altid pæn, men dette skulle være et simpelt og nemt projekt, så det må vente til næste gang.

Hils ham tæt på børnene og sig tak for tilbuddet!
Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1508
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Apr 2016 at 08:28
og jo, Revelator, købt af M@dsen for mange mange år siden. Jeg håber de stadig kan sige noget. Begge sæt enheder har ligget inaktive på hylde, en utidig vanskæbne for en højttalerenhed!
Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1508
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Apr 2016 at 14:08
Jeg tænker at kunststoffødder med M6 gevind må være vejen frem. De kan monteres i islagsmøtrikker så højden kan justeres.
Alternativt kan man jo nøjes med sømmontering af 3 styk fødder.
Back to Top
Kjeldsen View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jun 2011
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 171
  Quote Kjeldsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Apr 2016 at 15:29
Jeg har lige lavet en test baffel, og overvejede også fødder med gevind samt isalgsmøtrikker.

Fødder med gevind havde jeg, men ingen islagsbøsning. Istedet skar jeg gevind direkte i træet/foden. Det fungerer glimrende.
Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Apr 2016 at 18:50
Fint projekt med fine enheder. Husk nu lige flere billeder...;)

Hysterisk lækker stol i øvrigt. De har dem i mørkere udgave med sort læder i Deadline. Ville gerne have sådan et par stykker.
Fra den tid hvor man designede og lave rigtige møbler...
Mvh.
Friman
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz