Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: 2 vejs satori mtm + separate subs
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


2 vejs satori mtm + separate subs

 Post Reply Post Reply Page  <1 1314151617 18>
Author
Message
daniels View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Ringsted
Online Status: Offline
Posts: 400
  Quote daniels Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: 2 vejs satori mtm + separate subs
    Posted: 29 Apr 2019 at 14:54
Der skulle komme en Dirac opgradering til den 8x12 (v2) inden så længe Smile

Dog kun på de 8 kanaler, men stadig spændende.
__________________________________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
Back to Top
phn2 View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 30 Mar 2016
Online Status: Offline
Posts: 138
  Quote phn2 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maj 2019 at 21:42
Et ncd-discrete modul blev kortvarigt startet op, dog hverken med lyd eller på foto
Back to Top
phn2 View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 30 Mar 2016
Online Status: Offline
Posts: 138
  Quote phn2 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maj 2019 at 21:47
Daniels Har du haft støjproblemer siden du fik skiftet print i din 8x12?
Back to Top
daniels View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Ringsted
Online Status: Offline
Posts: 400
  Quote daniels Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maj 2019 at 12:09
Originally posted by phn2

Daniels Har du haft støjproblemer siden du fik skiftet print i din 8x12?


Nej. Det er sænket gevaldigt, så ingen problemer mere.

Nu overvejer Dirac plug-in til den Smile
__________________________________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
Back to Top
phn2 View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 30 Mar 2016
Online Status: Offline
Posts: 138
  Quote phn2 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 Okt 2019 at 10:13
Så holdt 5 kanaleren flyttedag igen. Det gl kabinet var for småt rent varmemæssigt, eller rettere sagt så var kølekapasiteten ikke stor nok.








Edited by phn2 - 02 Okt 2019 at 10:18
Back to Top
phn2 View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 30 Mar 2016
Online Status: Offline
Posts: 138
  Quote phn2 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 Okt 2019 at 10:18
Back to Top
phn2 View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 30 Mar 2016
Online Status: Offline
Posts: 138
  Quote phn2 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 Okt 2019 at 10:20
Videre i teksten så roder jeg med Minidsp 8x12 dsp-delefilter. Har du, Daniels, gode råd ifth. gain osv?






Back to Top
phn2 View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 30 Mar 2016
Online Status: Offline
Posts: 138
  Quote phn2 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 Okt 2019 at 10:29



























Edited by phn2 - 02 Okt 2019 at 10:31
Back to Top
daniels View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Ringsted
Online Status: Offline
Posts: 400
  Quote daniels Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 Okt 2019 at 12:21
Originally posted by phn2

Videre i teksten så roder jeg med Minidsp 8x12 dsp-delefilter. Har du, Daniels, gode råd ifth. gain osv?



Som med alle filtre, så skal du passe på med at bruge gain.
Nu kan miniDSP godt klare et samlet gain på 12dB, men husk det er samlet.

Så bruger man +9dB gain på en enkelt kanal og +4dB gain på input, så overstyrer signalet og der kommer forvrængning.
Det gælder også de PEQ man bruger i selve filteret.

Generelt vil jeg anbefale at trække resten af kanalerne ned, istedet for at hæve en enkelt kanal, når du skal matche kanaler.

Med mindre du har for lidt gain og ikke kan spille højt nok, så bør ovenstående gælde.

Jeg har dog ikke oplevet problemer med gain i miniDSP, selvom jeg benytter de fulde 12dB gain samlet, og det kan afhjælpe støj i systemet, hvis man oplever det.
Nu har jeg ikke støjproblemer eller volumenproblemer, så jeg holder samlet gain på ca. 0dB.

__________________________________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
Back to Top
phn2 View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 30 Mar 2016
Online Status: Offline
Posts: 138
  Quote phn2 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Okt 2019 at 12:03
Så er det liv i anlægget. Dog en del egenstøj som jeg udelukket fra selve monoblokkene, så den kommer fra dsp. Som jeg ser dsp'en så står mastervolume til 0db hvilket vel vil sige at den er helt "åben". Jeg skal lige have fundet kablet til den wired remote, så jeg kan flytte volume under 0. Den understøtter også IR, men så skal den wires remote være sluttet til LOL.
Det er fordi det er et produkt til bil tænker jeg.

Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 1314151617 18>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz