Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: 2 vejs satori mtm + separate subs
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


2 vejs satori mtm + separate subs

 Post Reply Post Reply Page  <1 1213141516 18>
Author
Message
daniels View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Ringsted
Online Status: Offline
Posts: 400
  Quote daniels Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: 2 vejs satori mtm + separate subs
    Posted: 15 Nov 2018 at 11:03
Jeg har erfaring med rigtigt mange (næsten alt jeg har kunnet finde) aktive DSP løsninger Smile
Og en del streamere.

Og miniDSP er klart det bedste overall jeg har brugt til aktivt filter/DSP.

Bevares Ground Sound DCN24 og DEQX HDP-5 var lækre maskiner. De er støjsvage og virker velkonstrueret, men de er ikke lydmæssigt bedre end miniDSP. 
Og DEQX softwaren er decideret elendig - og så er den kun 3-vejs. Man kan linke en HDP5 med en HDP4 og få flere kanaler - men det er dyrt. DEQX er Roon device, så man kan streame direkte til den.
Jeg kan heller ikke lide GS og DEQX måde at konfigurere filtre på, hvor man skal uploade filteret hver gang.
Der er miniDSP langt foran med realtime opdatering af filtre.

Jeg har været igennem Behringer, Najda og diverse andre PA filtre, samt hjemmelavede analoge aktive filtre. De er alle skrottet til fordel for miniDSP med en Raspberry Roon løsning.

Jeg har været interesseret i Analog Precision, der er i den dyre ende, men virker spændende.
Desværre virker dens software ikke særligt god i forhold til miniDSP.

Den nyere SHD fra miniDSP ser ud til at integreret en masse ting i én kasse.
Men hvis du alligevel skal bruge et større DSP filter, så er det vel reelt bare en streamer du skal bruge og sætte et filter på?
At sætte en 2x4 i forlængelse af en anden miniDSP vil give udfordringer med støj og ekstra D/A - A/D konverteringer, som jeg selv ville undgå i et high-end setup.
__________________________________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
Back to Top
phn2 View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 30 Mar 2016
Online Status: Offline
Posts: 138
  Quote phn2 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 Nov 2018 at 14:29
Hvilken minidsp kører du med nu? Jeg hælder selv mest til shd, men er som du nævner begrænset af den kun er 2x4. Jeg er ikke så vild med at skulle bruge en af den efterhånden halvgamle større udgaver af minidsp...
Back to Top
phn2 View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 30 Mar 2016
Online Status: Offline
Posts: 138
  Quote phn2 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 Nov 2018 at 11:57
Kan man måske bruge digi-out fra shd til en anden minidsp med digi-in og så kun bruge shd som system-volumen?
Back to Top
daniels View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Ringsted
Online Status: Offline
Posts: 400
  Quote daniels Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Nov 2018 at 16:28
Originally posted by phn2

Hvilken minidsp kører du med nu? Jeg hælder selv mest til shd, men er som du nævner begrænset af den kun er 2x4. Jeg er ikke så vild med at skulle bruge en af den efterhånden halvgamle større udgaver af minidsp...


Jeg bruger en C-DSP 8x12 og så en Raspberry som Roon device, digitalt ud og digitalt ind på C-DSP'en.

Det kan alt hvad jeg skal bruge. Der er også fjernbetjent volumen og 12 kanaler.
__________________________________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
Back to Top
daniels View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Ringsted
Online Status: Offline
Posts: 400
  Quote daniels Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Nov 2018 at 16:33
Originally posted by phn2

Kan man måske bruge digi-out fra shd til en anden minidsp med digi-in og så kun bruge shd som system-volumen?


Jeg kender ikke SHD modellen, men det kunne måske lade sig gøre. Men du skal sikre dig at volumenkontrollen også gælder digital-udgangen.

De fleste DSP produkter jeg har haft fat i, benytter ikke volumen på digital-udgangen, der er der fuldt output.

__________________________________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
Back to Top
phn2 View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 30 Mar 2016
Online Status: Offline
Posts: 138
  Quote phn2 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Nov 2018 at 17:41
Åh ja, den "bil-udgave" af minidsp må jeg indrømme jeg ikke rigtigt har givet megen opmærksomhed. Jeg kigger lige igen... Faktisk har jeg en raspberry, som jeg bare kunne bruge som streamer. 
Back to Top
phn2 View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 30 Mar 2016
Online Status: Offline
Posts: 138
  Quote phn2 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Nov 2018 at 18:32
Jeg skal lige tygge lidt på den 8x12. Jeg havde alligevel ikke de store planer for streameren i shd, men 8x12 har så ikke xlr eller dirac. Umiddelbart er det kun xlr jeg er lidt træt af mangler på 8x12. Til gengæld er den kun halvt så dyr. Jeg skal lige veje pros & cons. 
Back to Top
phn2 View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 30 Mar 2016
Online Status: Offline
Posts: 138
  Quote phn2 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Nov 2018 at 18:36
Daniels har du brugt den Trigger udgang på 8x12?
Back to Top
phn2 View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 30 Mar 2016
Online Status: Offline
Posts: 138
  Quote phn2 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 Apr 2019 at 14:46
Efter store brum problemer og dbr (dyr blå røg), fik jeg multikanalen til at spille på alle moduler. Det var stel planer der drillende.
Jeg er endt med minidsp 8x12.

Back to Top
phn2 View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 30 Mar 2016
Online Status: Offline
Posts: 138
  Quote phn2 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 Apr 2019 at 14:53
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 1213141516 18>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz