Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: 2-vejs SB-projekt - waveguide og Satori 7½"
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


2-vejs SB-projekt - waveguide og Satori 7½"

 Post Reply Post Reply Page  <1234 5>
Author
Message
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: 2-vejs SB-projekt - waveguide og Satori 7½"
    Posted: 30 Mar 2016 at 16:45
Originally posted by phn2

Den fede wg, findes der stadig et sted at købe den?
Det er en jeg har lavet. Smid en pm, hvis du er interesseret i et sæt.
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 Jun 2016 at 11:47
En lille update.

Kasserne er "næsten" færdige. Mangler fronter, finér (og det der hører med til det). Fronter bliver ordnet med CNC.
Billeder døde desværre med telefonen her sidst.

Har brugt de sidste kabelbukser og stik, venter derfor pÃ¥ posten, sÃ¥ jeg kan blive færdig med kabler. 

Jeg har nævnt for de andre drenge i den lokale Hifi-klub, om der måske skulle afholdes en lille blindtest-aften med noget selvbyg (heriblandt disse) vs. de ny B&W's D3'ere. Det kunne være sjovt at høre lytternes indtryk.

Lidt stemningsbilleder.






Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Jul 2016 at 12:54
Kabler færdig og testet på B&W'erne.


Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Jul 2016 at 14:01
Fedt! Er du begyndt på filterdesign?
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Jul 2016 at 19:55
Originally posted by USXX

Fedt! Er du begyndt på filterdesign?
Så kunne jeg være her. Jeg sidder fast ved fronterne :(
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 Mar 2018 at 19:32
Selvom det lyder som et utroligt postulat, sÃ¥ er projektet ikke dødt. 
Jeg løb pludselig tør for waveguider til SB29'ern, hvilket ikke ligefrem hjalp på tempoet.

I mellemtiden er jeg blevet fristet til at bruge en anden driver i toppen. Jeg har fået scoret mig et par billige og ubrugte Beyma T2010 (som har en ret lækker klang i min bog).
Det viser sig at T2010's membrandiameter (plus ophæng) er den samme som SB26'ernes, og da jeg har fået et par henvendelser ang. en waveguide til SB26'erne, tænker jeg det kunne være et sjovt projekt at lave en billig waveguide i høj kvalitet, som 'virker' både til T2010 og SB26'erne.

Målet er at ramme en omkostningspris/kostpris på 50 kr. Jeg har printet 6 forskellige geometrier indtil videre, som mangler at blive målt med T2010 og et SB26 eksemplar, hvilket er næste skridt.

Et billede af den nye spiller.


En af de printet waveguider (farvebalancen blev skidt grundet skærmen..)


Et kig indeni. Porten laver jeg muligvis selv, da jeg ikke rigtig kan finde noget som passer til.

Back to Top
Digital_thor View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 03 Mar 2011
Online Status: Offline
Posts: 621
  Quote Digital_thor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Mar 2018 at 23:01
Lækkert Thumbs Up

Hvordan måler din waveguide i forhold til f.eks en Wavecore?

http://frequence.dk/hifi/71-diskant-enheder/1524----30-mm-diskant-4-ohm-waveguide/
http://www.audioxpress.com/article/Test-Bench-Wavecor-TW030WA12-30-mm-Cloth-Waveguide-Loaded-Tweeter

Hvis du kan lave dem til en 50'er, så er jeg klart med på et sæt Big smile
Jeg tænkte at SB26'eren i alu er en godt bud, for så kan man også benytte en alu mellemtone og derved lave en slags aktiv buchard efterligning - selvfølgelig med basser og multi-sub Big smile
Back to Top
Roky View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 11 Maj 2012
Online Status: Offline
Posts: 832
  Quote Roky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Mar 2018 at 12:27
Jeg kunne med ret god sandsynlighed ogsÃ¥ være klar pÃ¥ et sæt waveguides! 

Det er ikke muligt ogsÃ¥ at trylle et sæt til SB29'eren frem? 


Edited by Roky - 19 Mar 2018 at 12:27
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Mar 2018 at 19:30
Thor, de er foretaget ligesådan, bortset fra at jeg ikke har en uendelig baffle til SPL målinger :) Det bliver nok også alu-modellen, da jeg jeg finder dens klang noget mere appellerende end tekstil domernes, men phasepluggen er lidt af en udfordring.

Roky, desværre. Det bliver kun til SB26'er i denne omgang.
Back to Top
Digital_thor View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 03 Mar 2011
Online Status: Offline
Posts: 621
  Quote Digital_thor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Mar 2018 at 22:27
Originally posted by JAV

Thor, de er foretaget ligesådan, bortset fra at jeg ikke har en uendelig baffle til SPL målinger :) Det bliver nok også alu-modellen, da jeg jeg finder dens klang noget mere appellerende end tekstil domernes, men phasepluggen er lidt af en udfordring.

Roky, desværre. Det bliver kun til SB26'er i denne omgang.

Fedt! Big smile

Phasepluggen - hvordan?

Det er fint nok med målingen - jeg er bare nysgerrig efter en waveguide der passer i størrelse med en god 5-6" mellemtone. Jeg tænkte netop på SB's alu enhed:
http://rabu-acoustics.dk/SB%20Acoustics/SB-Acoustics?product_id=363
Mit håb er at jeg så kan opnå en jævn powerespons.

Og hvis den kommer til at koste mere end de 50 kr - det gør heller ikke noget Smile


Edited by Digital_thor - 19 Mar 2018 at 22:27
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1234 5>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz