Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Forberedelser og spørgsmål
  New Posts New Posts RSS Feed: Bass problemer med ET nummer
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Bass problemer med ET nummer

 Post Reply Post Reply
Author
Message
Allan_s View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 29 Dec 2014
Location: 8723
Online Status: Offline
Posts: 116
  Quote Allan_s Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Bass problemer med ET nummer
    Posted: 15 Mar 2016 at 16:15
Jeg går stadigt og tester de sidste nye speakes, selvom de ganske vidst langt fra er færdige. So far er jeg mega tilfreds, på nær lige ET musik nummer der driller mine øre.

Imagine Dragons med Radioactive, kan sagtens høre nummeret, men hold da op bassen er tung i det nummer! altså som i alt for overdrevet tung.... afspilles den så på køkkenradioen, ja så lyder det helt "normalt".

Er jeg den eneste der har lagt mærke til/oplever det?

Hermed lagt op til en lille test, hvordan lyder det hos jer??





Edited by Allan_s - 15 Mar 2016 at 16:16
________________________
MVH Allan Ø
Back to Top
Roky View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 11 Maj 2012
Online Status: Offline
Posts: 837
  Quote Roky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Mar 2016 at 15:35
På mine hovedtelefoner lyder det som om, at bassen klipper/forvrænger. 

Det er vel meget normalt, at visse numre lyder meget oppustet/pumpet - Hvis de er mastered sådan. Netop det, at det lyder OK på køkkenradioen, er sikkert et bevidst valg fra produceren. 


Back to Top
Enthusiast View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 19 Okt 2011
Location: Storkøbenhavn
Online Status: Offline
Posts: 1134
  Quote Enthusiast Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Mar 2016 at 21:02
Jeg tænkte præcis det samme, da jeg satte nummeret på mine hørebøffer.
Nu er mine høretlf ikke super, men musik plejer da at lyde ok derigennem. Dette nummer lyder helt skævt.
Back to Top
Roky View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 11 Maj 2012
Online Status: Offline
Posts: 837
  Quote Roky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Mar 2016 at 21:39
Har lige hørt det på mine standerhøjttalere (SB17MFC). 

Nummeret indeholder elementer fra den genre man kan betegne som Dubstep. Prøv at søg på youtube. En del af denne genre, handler om konstruere musikken sådan, at den kan mærkes fysisk, hvis man vel og mærke spiller den højt.  

Det fyldige "slag", der udgør bunden i nummeret, lyder lidt som hvis man slår med en håndflade, eller noget andet forholdsvist blødt, på en tønde eller en container. Ikke at det er noget jeg gør til daglig ;)
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Mar 2016 at 21:46
Selvom det nok er et bevist valg i masteringprocessen, så forstår jeg ikke tendensen for disse negative forvrængningsvalg. Man vinder intet ved det, men nogle må åbenbart være vilde med effekten.
Back to Top
Doktor View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 26 Maj 2010
Location: Esbjerg
Online Status: Offline
Posts: 8
  Quote Doktor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 Mar 2016 at 09:59
Make LUFS not war :)
http://www.tcelectronic.com/loudness/loudness-explained/ 
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 Mar 2016 at 16:07
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz