Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: 2½-vejs Peerless HDS med transmissionslinie
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


2½-vejs Peerless HDS med transmissionslinie

 Post Reply Post Reply Page  <1 1112131415 23>
Author
Message
Enthusiast View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 19 Okt 2011
Location: Storkøbenhavn
Online Status: Offline
Posts: 1134
  Quote Enthusiast Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: 2½-vejs Peerless HDS med transmissionslinie
    Posted: 31 Jul 2017 at 20:40
En anden gang kunne jeg også godt finde på at vente med at lave udskæringer til enhederne, indtil kabinettet er finéret. Det er lidt bøvlet at stå og efterskære hullerne med en hobbykniv.
Back to Top
canute View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 03 Okt 2011
Location: Søften - DK
Online Status: Offline
Posts: 11
  Quote canute Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 Jul 2017 at 20:52
Det har været meget inspirerende at læse om dette projekt.


Back to Top
Enthusiast View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 19 Okt 2011
Location: Storkøbenhavn
Online Status: Offline
Posts: 1134
  Quote Enthusiast Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 Jul 2017 at 21:06
@canute: Tak! Projektet er endt med at blive langt mere tidskrævende, end jeg havde forestillet mig. Men jeg tager udfordringerne, som de kommer, og så må det bare tage den tid, det tager. Een ting er dog sikkert. Det er ikke sidste gang, jeg leger med kvartbølgeprincippet. Om det lige bliver TL næste gang, er jeg ikke sikker på. Det kunne dog være fedt med en TL subwoofer Smile


Edited by Enthusiast - 31 Jul 2017 at 21:08
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Aug 2017 at 08:25
M.h.t. finering; jeg har ingen erfaring selv, men jeg har studeret denne side - bare start øverst fra menuen i venstre side og bevæge jer nedad Smile (...ellers er Part 4 meget informativ).

Back to Top
LektorBlomme View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 08 Apr 2015
Location: København
Online Status: Offline
Posts: 45
  Quote LektorBlomme Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Aug 2017 at 14:32
God læsning! tak for det.

Så står det mig bare lidt uklart: Hvilken lim kan/skal jeg bruge?

I artiklen refereres der til "Heat Lock Adhesive". Kan man køb det herhjemme? Jeg er aldrig stødt pÃ¥ det før Ermm
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Aug 2017 at 14:58
Den lim kan kun købes her men de sender til Danmark. Det er jo bare et trade mark - du kan få tilsvarende lime herhjemme (spørg i special-forretninger eller hos den lokale snedker).

Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Aug 2017 at 14:58
Det er vel en varmereaktiverbar lim....
Back to Top
Enthusiast View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 19 Okt 2011
Location: Storkøbenhavn
Online Status: Offline
Posts: 1134
  Quote Enthusiast Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Aug 2017 at 21:16
@USXX: Fedt link Thumbs Up Tak!
Back to Top
Enthusiast View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 19 Okt 2011
Location: Storkøbenhavn
Online Status: Offline
Posts: 1134
  Quote Enthusiast Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Aug 2017 at 21:18
Originally posted by LektorBlomme

God læsning! tak for det.

Så står det mig bare lidt uklart: Hvilken lim kan/skal jeg bruge?

I artiklen refereres der til "Heat Lock Adhesive". Kan man køb det herhjemme? Jeg er aldrig stødt pÃ¥ det før Ermm


Jeg har bare brugt alm. indendørs trælim. Umiddelbart hæfter det fint, når man stryger finéren på. Jeg skal dog ikke kunne sige, hvordan det ser ud om et år eller to.
Back to Top
Enthusiast View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 19 Okt 2011
Location: Storkøbenhavn
Online Status: Offline
Posts: 1134
  Quote Enthusiast Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 Aug 2017 at 21:05
SÃ¥ er alt monteret i bundkabinetterne.



Jeg er personligt ikke vild med samspillet mellem den grå kant på enhederne,og kabinettets finish. Men det er jo svært at gøre noget ved. Jeg vil i hvert fald ikke male enhederne.



Kun den nederste terminal benyttes til at føde enheden. Den øverste terminal sidder i parallel med enheden og skal benyttes til at føde et ufiltreret signal op til topkabinetterne.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 1112131415 23>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz