Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Kabinet konstruktion
  New Posts New Posts RSS Feed: Solid subwoofer
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Solid subwoofer

 Post Reply Post Reply
Author
Message
daniels View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Ringsted
Online Status: Offline
Posts: 400
  Quote daniels Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Solid subwoofer
    Posted: 18 Jan 2016 at 12:33
For dem som gerne vil bygge et par subwoofere og eksperimentere lidt med brug af flere subwoofere i et stereo-setup, der er lidt inspiration her:
http://www.monoandstereo.com/2016/01/elodis-sub-ultimate-36k-subwoofer.html#more

Måske kan mindre gøre det - særlig køn synes jeg nu ikke den er
__________________________________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
Back to Top
Fasen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 02 Okt 2009
Online Status: Offline
Posts: 372
  Quote Fasen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Jan 2016 at 12:38
Mon den består "kno" testen
Belles Soloist 3
Micromega PW-250 poweramp
Sonos Connect
REGA DAC
Tannoy DMT 10MKII
2x15" Peerless SLS subs.
Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1508
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 Jan 2016 at 07:14
Jeg synes den er flot. Og så er det et onken reflekskabinet! Men et 1 m3 kabinet på 440 kg bliver svært at få op ad trappen.
Back to Top
daniels View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Ringsted
Online Status: Offline
Posts: 400
  Quote daniels Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 Jan 2016 at 09:52
Jeg synes det er sjovt at se de ekstremer man går til for at afstive.

Jeg har dog selv ikke erfaring for at det gavner ret meget i forhold til så meget andet i subwooferen, så som enhed, elektronik, kabinetafstemning etc.

Selv da jeg prøvede at gå all-in med nogle voldsomme kabinetter med tykke vægge i flere forskellige materialer inkl. sandfyldte vægge, så gav det ingen hørbar forskel i forhold til et "almindeligt" solidt bygget kabinet med strategisk placeret afstivninger.
__________________________________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz