Forum Home Forum Home > Software > Simulerings software
  New Posts New Posts RSS Feed: Gratis Simulerings software
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Gratis Simulerings software

 Post Reply Post Reply Page  <12
Author
Message
senilix View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 04 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 146
  Quote senilix Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Gratis Simulerings software
    Posted: 20 Jan 2009 at 22:29
Hej Syncroniq,
 
Du har ret. Det ville være smart! For mig er kunne det være lige så spændende, som C#. Men allerede for C# er der et stykke vej til hardwaren (læs: lydkort). Jeg ved ikke om det bliver nemmere med java applet. Det bliver jeg nød til at researche lidt.
 
P.S: Jeg er C programmør, med embedded som speciale. Jeg har dog programmeret en del på windows kernen, men ikke så meget GUI. Men, mon ikke det skulle kunne lade sig gøre?
 
Mvh,
Senilix
 
 
 
 
Back to Top
senilix View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 04 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 146
  Quote senilix Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Jan 2009 at 12:13
Hej Syncroniq,
 
Hvilken java platform ville være interessant?
 
Mvh,
Senilix
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Jan 2009 at 10:36
Hey,

Man kunne jo modul opbygge det, så man kunne sætte andre GUI'er på. F.eks. lave en DLL eller lign.

Problemet i Windows er jo at tid er lidt svært at styre, da processor kan ryge ud og ind som vinden blæser. Og det er jo vigtig at ens impuls kommer præcis samme sted hver gang du måler.

Hvis man kunne lave noget C kode som også kunne compilere på f.eks. linux såvel som windows, og så ligge en gui ovenpå efter behov, ville det dælme være smart. Selv er jeg mere og mere gået over og bruge Linux. Mon ikke der findes nogle DLL'er eller lign derude man kunne lure lidt af?

Men yderst spændende ide. Jeg er også programmør, dog mest med alm programmering og gui. Er igang med noget asp her : http://pro.speakerbuilder.dk til beregning af kasser. Har selv lavet graferne. Lige som her : http://graph.flexunits.com:8080/BoxBuilder2.htm
Back to Top
senilix View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 04 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 146
  Quote senilix Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Jan 2009 at 16:59
Hej,
 
Det vil sige at du køre ASP.NET ?
 
Mvh,
Senilix
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Jan 2009 at 09:05
Hey,

Nej, bare asp.. :S
Back to Top
senilix View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 04 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 146
  Quote senilix Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Feb 2009 at 09:40
Hej,
 
Jeg synes lige jeg ville poste følgende link til et par bruger af www.speakerworkshop.com, som viser at selvom programmet er gratis, kan man lave meget af det som LspCad og SoundEasy tilbyder.
 
 
 
Begge disse fyre poster ofte i http://techtalk.parts-express.com/forumdisplay.php?f=2 forumet.
 
Mvh,
Senilix
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz