Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Al's front projekt
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Al's front projekt

 Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Message
Allan_s View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 29 Dec 2014
Location: 8723
Online Status: Offline
Posts: 116
  Quote Allan_s Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Al's front projekt
    Posted: 16 Okt 2015 at 18:18
Så blev de grå dage brugt fornuftigt i værkstedet....
De kommer hver til at bestå af:

1 stk Fountek NEO X2.0
1 stk Scan speak revelator 29mm dome
2 stk Vifa NE180
1 stk Vifa NE225

Front og bag bliver lavet i mørkt træ, sider og top bliver blank hvid.
Her er lidt lidt billeder, af processen so far:











________________________
MVH Allan Ø
Back to Top
Allan_s View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 29 Dec 2014
Location: 8723
Online Status: Offline
Posts: 116
  Quote Allan_s Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Okt 2015 at 18:20
Skal måske lige siges, at der er tilføjet ydereligere 4 afstivninger inde i kabinettet, men fik sq ikke lige billeder af det Smile
Back to Top
Enthusiast View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 19 Okt 2011
Location: Storkøbenhavn
Online Status: Offline
Posts: 1134
  Quote Enthusiast Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Okt 2015 at 21:50
Fedt med et nyt projekt herinde. Det ser godt ud Clap

Er dine buede sider udelukkende for at pynte på højttalerens fremtræden i landskabet?
Som jeg forstår dine billeder, så har du bygget et kantet kabinet og lagt en ekstra "bue" udenpå.
Skal hulrummet fyldes ud ?
Back to Top
Allan_s View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 29 Dec 2014
Location: 8723
Online Status: Offline
Posts: 116
  Quote Allan_s Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Okt 2015 at 22:06
De buede sider er sandkamre, på sidste billede kan du se hulderne med de gule popper, som lukker påfyldnings hulderne, der kommer så en plade ovenpå, for at skjule dem. Det var ikke helt nemt at regne ud, men der kommer ca 20liter sand i hver side. Det giver en god kampvægt, og skulle gerne gøre siderne dejligt "døde" :-)

Edited by Allan_s - 16 Okt 2015 at 22:08
Back to Top
Allan_s View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 29 Dec 2014
Location: 8723
Online Status: Offline
Posts: 116
  Quote Allan_s Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 Okt 2015 at 17:24
Der har desværre ikke været så meget tid de sidste par dage, men Hypex modulerne, har da fået lidt ekstra køl Big smile

________________________
MVH Allan Ø
Back to Top
Roky View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 11 Maj 2012
Online Status: Offline
Posts: 837
  Quote Roky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 Okt 2015 at 22:58
Ser godt udThumbs Up
Back to Top
Allan_s View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 29 Dec 2014
Location: 8723
Online Status: Offline
Posts: 116
  Quote Allan_s Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Nov 2015 at 15:58
Første 2 gange grundmaling, men hold da kæft hvor er der meget slibe arbejde Confused



Der var også lidt overskuds træ, så der kunne blive til en center i lignende "design", der var bare lidt hurtigere færdig:

________________________
MVH Allan Ø
Back to Top
Allan_s View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 29 Dec 2014
Location: 8723
Online Status: Offline
Posts: 116
  Quote Allan_s Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Nov 2015 at 19:13
Husets frue, er ikke tilfreds med, at projektet er rykket ind i stuen, men her en lille update:




________________________
MVH Allan Ø
Back to Top
Allan_s View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 29 Dec 2014
Location: 8723
Online Status: Offline
Posts: 116
  Quote Allan_s Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 Nov 2015 at 20:31
Projektet er dødt Cry 

Hypex modulerne, spiller efter min mening, desværre ret skidt ved de højere frekvenser, og der kommer en svag summen i diskanten, når standart vol sættes til/over -30db (også selvom der ikke bruges nogen effekt)

Lyden i diskanten kunne jeg jo fikse med et delefilter... Men den summen er ikke ok, har prøvet flere ting, for at komme det til livs, flere forskellige kabler, både net og signal billige som dyrere, netfilter på 230vac siden, og self. andre forstærkere, men desværre nærmest ingen forskel.

Skal dog lige siges, at de lave frekvenser er dog helt formidable, god fast og tør, så på det punkt, kan Hypex 2.400 bestemt anbefales! 

men jeg må tilbage til tegneblokken, om de så ender i et par subs eller lignende, ved jeg ikke endnu....


________________________
MVH Allan Ø
Back to Top
vincent. View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 03 Nov 2012
Online Status: Offline
Posts: 289
  Quote vincent. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Apr 2016 at 23:57
Allan prøv at tage fat i Robert fra ground sound, jeg bruger hans moduler med stor succes og uden støj problemer overhovedet.

Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz