Forum Home Forum Home > Andet > Off-Topic
  New Posts New Posts RSS Feed: Beolab 90
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Beolab 90

 Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Message
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Beolab 90
    Posted: 13 Okt 2015 at 19:46
Lidt læsning og inspiration til anlæg nr. 2: LINK 
Back to Top
daniels View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Ringsted
Online Status: Offline
Posts: 400
  Quote daniels Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Okt 2015 at 22:18
Man kan mene hvad man vil om den, men jeg synes nu den er teknisk ret spændende.

Gad jeg godt lægge ører til.
__________________________________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Okt 2015 at 07:45
Den skal i hvert fald høres d. 17/11. Når man tænker på bestykningen (18 Scan-Speak enheder pr. side!) samt al den teknologi, der ligger i den, så synes jeg faktisk, at en halv million for et sæt er billigt (sammenlignet med andre store high-end højttalere).
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Okt 2015 at 07:55
Lidt om det tekniske: LINK

Jeg er også rigtig spændt på at høre dem.


Edited by JAV - 14 Okt 2015 at 07:56
Back to Top
Hylle View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jan 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 656
  Quote Hylle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Okt 2015 at 08:30
Den vil jeg også gerne høre. Måske nogen er frisk på en lille anmeldelse hvis i får den at høre.
Back to Top
daniels View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Ringsted
Online Status: Offline
Posts: 400
  Quote daniels Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Okt 2015 at 09:30
Originally posted by USXX

Den skal i hvert fald høres d. 17/11. Når man tænker på bestykningen (18 Scan-Speak enheder pr. side!) samt al den teknologi, der ligger i den, så synes jeg faktisk, at en halv million for et sæt er billigt (sammenlignet med andre store high-end højttalere).


Ja, jeg kan i hvert fald godt finde flere high-end højttalere med langt mindre elektronik for langt flere penge

Audio Note AN-E/Sogon 2-way at $165.000/pair
__________________________________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
Back to Top
ham_den_lange View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 23 Apr 2009
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 651
  Quote ham_den_lange Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Okt 2015 at 14:31
Kalman Rubinson fra Stereophile har i oktober nummeret af bladet skrevet lidt om hvordan de lyder.

Der er en del gode billeder af højtaleren og produktionen af denne på recordere.dk.
Back to Top
Roky View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 11 Maj 2012
Online Status: Offline
Posts: 837
  Quote Roky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 Okt 2015 at 11:35
Et løst overslag: 36 enheder a 1500 kr = 54.000 kr. Shocked 
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 Okt 2015 at 11:51
Originally posted by Roky

Et løst overslag: 36 enheder a 1500 kr = 54.000 kr. Shocked 

Det er så bare slet ikke det, en industrikunde betaler...
Back to Top
Enthusiast View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 19 Okt 2011
Location: Storkøbenhavn
Online Status: Offline
Posts: 1134
  Quote Enthusiast Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 Okt 2015 at 13:00
Nu må man vel forvente, at B&O har bygget et forholdsvis begrænset oplag af disse Beolab 90 højttalere.
Så den mængderabat, de har forhandlet sig frem til hos Scanspeak er nok mindre end den andre højttalerproducenter forhander sig til på enheder til mid-level entusiast højttalere, som bygges i noget større oplag.

Man kan jo tage Audiotechnologies (godt nok forældede) prisliste på deres hjemmeside som eksempel. Her gives 50% rabat på listeprisen, for køb af 500-1000 enheder.
B&O har selvfølgelig købt mere end 1000 enheder hos Scanspeak, men mon ikke rabatten ligger i det leje?

Der er samtidig næppe tale om off-the-shelf enheder fra Scanspeaks standard program, så der ligger helt sikkert også nogle udviklingsomkostninger indbygget i prisen på den enkelte enhed. 

Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz