Forum Home Forum Home > Andet > Off-Topic
  New Posts New Posts RSS Feed: Julefrokost 2015
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Julefrokost 2015

 Post Reply Post Reply Page  <1 910111213 14>
Author
Message
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Julefrokost 2015
    Posted: 14 Jan 2016 at 21:35
Hvis jeg en gang deltajer i en af jeres julefrokoster, så medbringer jeg gerne chili-ketchuppen til den berømte Dødens Gab 5 fra Nillers Pølsevogn, hvis der er stemning. Også en chili/citron-snaps brygget på bla. Peter Penis. Det er dog måske ikke hensigtsmæssigt, når der skal lyttes musik..
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Jan 2016 at 21:36
Originally posted by bknielsen

@Ulrik:Jeg går ud fra du i dine tidsestimater ikke har medregnet at bønnerne skal lægges i blød ca. et døgn før Wink

Hvis man vælger rå tørrede bønner.... (som ikke blot skal sættes i blød men også forkoges). Bortset fra det så er det jo en skændsel at komme bønner i en ægte chili con carne (men jeg gør det selv, da jeg godt kan lide det). I en ægte original mexicansk chili con carne er der ikke bønner. Chili con carne er som navnet siger chili med kød - og her menes ikke hakket oksekød, som er det, vi alle normalt bruger. Bønner er i denne sammenhæng et kødfortrængende fyldstof, man senere fandt på at indføre i retten. 

Back to Top
balbrech View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 01 Jul 2009
Location: Brande
Online Status: Offline
Posts: 395
  Quote balbrech Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Jan 2016 at 21:37
Bønner er dyrefoder ,-)
Albert :-)
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Jan 2016 at 21:38
Originally posted by JAV

Hvis jeg en gang deltajer i en af jeres julefrokoster, så medbringer jeg gerne chili-ketchuppen til den berømte Dødens Gab 5 fra Nillers Pølsevogn, hvis der er stemning. Også en chili/citron-snaps brygget på bla. Peter Penis. Det er dog måske ikke hensigtsmæssigt, når der skal lyttes musik..

Ahhhh... Nillers Pølsevogn - super ketchup  Thumbs Up
Back to Top
daniels View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Ringsted
Online Status: Offline
Posts: 400
  Quote daniels Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Jan 2016 at 22:18
Jeg regner nu ikke med vi går så ekstremt til værks

Vi tænker en gryde chili con carne og måske en beuf stroganoff eller lignende, så der er lidt at vælge mellem.

Mon ikke det går?
__________________________________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
Back to Top
balbrech View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 01 Jul 2009
Location: Brande
Online Status: Offline
Posts: 395
  Quote balbrech Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Jan 2016 at 22:21
Lyder KANON ,-)
Albert :-)
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 Jan 2016 at 08:26
Det bliver super! Thumbs Up
Back to Top
ham_den_lange View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 23 Apr 2009
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 651
  Quote ham_den_lange Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 Jan 2016 at 14:18
Jeg får desværre ikke mulighed for at deltage i år.
I må hygge jer.
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 Jan 2016 at 14:21
I lige måde Simon - så må vi håbe, at der er andre, der kan levere lydoplevelser ud over det sædvanlige...
Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1509
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 Jan 2016 at 18:31
Jeg er desværre også forhindret, men ønsker jer alle en forrygende dag. Jeg glæder mig til at se videoen hvor Bo´s stroganoff bliver byttet ud med en dræberchili uden hans vidende.

Vi skal også lige se et par gode chiliopskrifter her på siden!
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 910111213 14>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz