Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Forberedelser og spørgsmÃ¥l
  New Posts New Posts RSS Feed: Diy støbte waveguides/horn?
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Diy støbte waveguides/horn?

 Post Reply Post Reply
Author
Message
Allan_s View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 29 Dec 2014
Location: 8723
Online Status: Offline
Posts: 116
  Quote Allan_s Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Diy støbte waveguides/horn?
    Posted: 31 Aug 2015 at 21:03
Er igang med endnu et ht projekt. Men står og kan ikke helt bestemme mig om jeg skal bruge horn eller waveguide, egentligt ville jeg helst bruge en mellemting, så er gået i tænkeboks mht at støbe et selv. Nogen af jer derude der har erfaringer med dette, materialer osv.?
En ting er dog sikkert det skal prøves, om det så bliver godt el. skidt vil tiden vise, men det ville være fedt med et par inputs først...

________________________
MVH Allan Ø
Back to Top
Hylle View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jan 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 656
  Quote Hylle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Sep 2015 at 09:38
Jeg har ingen erfaringer med det, jeg jeg har også tænkt på jeg gerne vil lave et horn/waveguid til en compressiondriver selv. Det største arbejde er at få lavet en form, ellers er det bare og lægge noget glasfiber på den form og støbe det. Men det er et stort arbejde at få lavet en form synes jeg for bare at lave to horn.
Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Online
Posts: 1508
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Sep 2015 at 10:29
Hornfora på nettet koger over med alle tænkelige forslag. Jeg ville gå efter CNC-skårede skiver af hårdttræ der limes sammen til den endelige form. Men besværligt er det.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz