Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Forberedelser og spørgsmÃ¥l
  New Posts New Posts RSS Feed: hørebøffer - erfaringer?
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


hørebøffer - erfaringer?

 Post Reply Post Reply
Author
Message
Allan_s View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 29 Dec 2014
Location: 8723
Online Status: Offline
Posts: 116
  Quote Allan_s Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: hørebøffer - erfaringer?
    Posted: 14 Jun 2015 at 11:45
Hejsa. Ved ikke helt om den hører med under et speakerforum, men det er jo en form for højttalere. 
Jeg går og leger lidt med tanken om at lave et sæt hørebøffer, men har ingen ide om, hvad jeg skal kigge efter af enheder, vil jo gerne har lækker lyd... Nogen der kan anbefale noget?
Og hvad er fordele/ulemper ved lukket kapsel vs. åben?
Er der evt, nogen af jer der har leget med diy head-fi, der vil dele ud af erfringer og billeder?

MVH Allan

Back to Top
Mik112 View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 28 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 345
  Quote Mik112 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Jun 2015 at 17:29
Jeg tror det bliver umanerlig svært, dyrt og bøvlet at bygge en DIY stereo-hovedtelefon til priser der bare ligner eller matcher dem der er i markedet. Som indgangsvinkel kan nævnes KOOS porta Pro til 249 kr. eller elektrostater til over 5000 kr.

Spændende emne, men klart DIY jeg helt sikkert vil holde mig fra Embarrassed
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Jun 2015 at 17:55
Sony kan jeg virkelig ikke anbefale, ogsÃ¥ deres dyre modeller. 

En overgang var jeg kun til Ã¥bne, og havde gode erfaringer med bla. Sennheiser HD465.
Har dog haft nogle lukket siden. 

Bose Quietcomfort 25 er i min verden ret lækre, bÃ¥de lydmæssigt og konstruktionsmæssigt, men man skal ogsÃ¥ punge ud.

Mine nuværende Sennheiser 439 er meget behagelige. De har stof! Ledningen er ikke træls. De er lette. Fine materialer. Og sammen med RME Babyface gør de hæderligt. Og de koster ikke alverden.

Synes ikke prisen i 600-modellerne kan retfærdiggøres, og synes der er nogle irriterende ting ved dem.
Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Jun 2015 at 19:34
Lytter dagligt pÃ¥ Denon ahd2000 pÃ¥ arbejdet, og dem er jeg super glad for. 

Jeg kan ikke i min vildeste fantasi forestille mig at man skulle kunne lave hørebøffer selv, som kommer i nærheden af de kommercielle produkter, og slet ikke hvis man tager pris i betragtning. 
Mvh.
Friman
Back to Top
Allan_s View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 29 Dec 2014
Location: 8723
Online Status: Offline
Posts: 116
  Quote Allan_s Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Jun 2015 at 20:56
Tak for tbm og input, kan godt være det bliver en dyr løsning, men vil nu prøve at lave et par, om ikke andet går der nogen hyggelige timer i værstedet, med at forsøge :-)
Back to Top
Meier View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 03 Aug 2009
Online Status: Offline
Posts: 62
  Quote Meier Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 Jun 2015 at 09:08
Prøv evt pÃ¥ http://hoved-fi.dk
Et godt udgangspunkt kunne være at modificere en eksisterende hørebøf?
Back to Top
Kong Gulerod View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 15 Sep 2011
Online Status: Offline
Posts: 58
  Quote Kong Gulerod Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 Jun 2015 at 14:12
Hoved-fi vil være et godt sted at starte. Der er også flere sider på nettet med "forbedringer" af Grado-hovedtelefoner i for af nye ørekopper i træ eller metal. Har man adgang til en drejebænk er det måske et oplagt sted at starte?

/U.
Back to Top
Stefan View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 27 Jul 2010
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 72
  Quote Stefan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Jul 2015 at 09:34
Ã…bne bøffer tager mere vindstøj ind hvis der er vind, eller hvis du cykler med dem. Der slipper mere lyd ud af de Ã¥bne, sÃ¥ hvis du bruger dem i toget kan de godt være irriterende for andre. 

Om du kan sige noget generelt om lyden tror jeg ikke. Men du kan evt tage en lytter pÃ¥ beyerdynamic costum one. De har ventiler sÃ¥ du kan gÃ¥ fra helt lukket til Ã¥ben. 
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz