Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Delefiltre
  New Posts New Posts RSS Feed: Dybbas er væk
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Dybbas er væk

 Post Reply Post Reply
Author
Message Reverse Sort Order
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 12 Okt 2010
Location: Ã…rhus
Online Status: Offline
Posts: 901
  Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Dybbas er væk
    Posted: 03 Maj 2015 at 07:53
Der er ingen tonekontroller på en int 150
http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=401&title=ronnies-diy
Back to Top
Svend View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Nov 2011
Location: Kgs. Lyngby
Online Status: Offline
Posts: 290
  Quote Svend Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 Maj 2015 at 23:53
En 4 årig pilfinger, der har leget med tonekontrollen..:-).....

Buede sider, c-coils og stepped baffel er vejen frem..
Back to Top
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 12 Okt 2010
Location: Ã…rhus
Online Status: Offline
Posts: 901
  Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 Maj 2015 at 22:30
Jeg kan heller ikke få det til at stemme... Det er virkelig mærkeligt...

Og jeg aner ikke mine levende råd.

Altså lyden er okay faktisk, med stereoperspektiv og mellemtone, men bassen lyder bare som om, den er "vokset" fra en 6,5" til en 3"

Det virkelig mærkeligt
http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=401&title=ronnies-diy
Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 Maj 2015 at 20:20
Har selv oplevet noget lignende flere gange. Dog ikke som du beskriver at de har virket før, men nu pludselig ikke, men det at der KUN er perfekt bas i sweet spot, og stort set ingen bund andre steder, og andre gange også med omvendt fortegn hvis der er skiftet højttalere og/eller deres placering. Det er max frustrerende!

Det har dog i mine erfaringer intet med resten af kæden at gøre. Har lavet så mange forsøg med det, så det er jeg HELT sikker på. Det var et stort problem i min gamle lejlighed...

Tænker at det er udfasninger i opstillingen sammenholdt med lyttepositionen, men kan ikke få det til at holde stik overall....?!
Mvh.
Friman
Back to Top
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 12 Okt 2010
Location: Ã…rhus
Online Status: Offline
Posts: 901
  Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 Maj 2015 at 17:35
Jeg spiller på
Pass labs int150
Audia flight cd ONE MKII
Sonos zp90 cullen
Voodoo stradivarius xlr kabel imellem de to
Chord odyssey 4 højttaler kabel
http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=401&title=ronnies-diy
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 Maj 2015 at 17:18
MÃ¥ske er det et andet sted i kæden. Det er et problem, jeg har stødt i nogle gange, og der var det (jack)kabler eller indgange/udgange, som var halv defekt 
Back to Top
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 12 Okt 2010
Location: Ã…rhus
Online Status: Offline
Posts: 901
  Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 Maj 2015 at 16:48
er der nogen der kan hjælpe mig, eller forklare mig hvad jeg skal eller hvorfor....

jeg holdte fødselsdag (familie) og der havde jeg rykket mine højttalere helt tilbage, for ikke at der var nogen der skulle vælte dem...

men da jeg rykker dem tilbage igen, så opdager jeg et par dage senere, at noget lød helt mærkeligt...

jeg plejer at have rigtig finbas i hele lejligheden, og andre rum, men nu er der KUN bas i sweetspot, og slet ikke andre steder, lyder som om der er en højttaler der er blevet polvendt, men alt det har jeg kontrolleret....

heller ingen løseforbindelser i filteret.

højttalerne er rykket tilbage på nøjagtig samme plads som før, altså, tilbage i hullerne spen!ssene lavede....

har prøvet at sætte mine bas mellemtoner til direkte fra forstærkeren, og det er det samme....

WHAT TO DO?????
http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=401&title=ronnies-diy
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz