Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Center - rÃ¥d og ideer
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Center - råd og ideer

 Post Reply Post Reply Page  <12
Author
Message
ham_den_lange View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 23 Apr 2009
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 651
  Quote ham_den_lange Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Center - rÃ¥d og ideer
    Posted: 15 Sep 2009 at 22:33
Hej
Vil du bruge 2 stk. 12M?
Hvis jeg skulle vælge imellem R3004 og R2004, så ville jeg snuppe R3004. Bla. fordi den har højere følsomhed. Det er også den, der minder mest om diskanterne i dine front kanaler.
Du behøver ikke to 16 ohms enheder for at lave en 8 ohms højtaler. Du kan også bruge to 4 ohms i serie. Uden at have regnet på det tror jeg også, at det vil give et lidt mindre kabinet.
Om du skal lave højtaleren som 4 eller 8 ohm, afhænger kun af om din forstærker kan klare mosten.
 
Mvh.
Simon
Back to Top
Baby Strong View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 19 Feb 2009
Location: Grænsen
Online Status: Offline
Posts: 90
  Quote Baby Strong Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 Sep 2009 at 23:21
Hej Simon.
 
R3004'ern er hermed bestilt :] Ja, jeg vil bruge begge mine 12M'er. Min Marantz 8500 kan langt fra klare den opgave alene, sÃ¥ jeg mÃ¥ ud og finde mig en effekforstærker pÃ¥ et tidspunkt. Skifter ogsÃ¥ Marantz'en ud, nÃ¥r finanserne er til det.  
Har snakket med min kammi og han skal have 1.300 spir for de 18W'er, så jeg er rimelig sikker på det bliver dem.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz