Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: 3 vejs (2x6.5" + 1x4" + aludome)
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


3 vejs (2x6.5" + 1x4" + aludome)

 Post Reply Post Reply Page  <12345 12>
Author
Message
bknielsen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 23 Jun 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 603
  Quote bknielsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: 3 vejs (2x6.5" + 1x4" + aludome)
    Posted: 13 Jun 2015 at 09:18
Hej Frost, det er især midt på. Hvis afstivningerne har fat hele vejen rundt, kan det fikses ved at save de 45 grader op og presse en kile ind med alm trælim.

Stiverhæftning, knotest og kabinettets "rethed" må vise, om jeg vælger at fikse det, eller det ryger ud. 

Jeg bliver ikke glad for noget, der er halvt ordentligt.


Edited by bknielsen - 13 Jun 2015 at 09:20
Diskant skal være der, men ikke høres.
Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1505
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Jun 2015 at 14:30
Surt - men jeg er sikker på at du kan fikse det. Det er simpelthen for godt til at smide ud.

Hvad skal der ske med mesterværkerne fra juletræffet?
Back to Top
bknielsen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 23 Jun 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 603
  Quote bknielsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Jun 2015 at 21:39
@felsby: Jeg kunne godt rede dem ved at fræse+save fronten af afstivningerne og lægge en ny på. Men jeg vurderede at arbejdet var tilsvarende stort, som at lave et sæt nye stivere. De er allerede kørt på genbrugspladsen Wink.

Medvirkende til kaseringen var at de ikke var døde nok (knotest), selv med de mange stivere. Jeg tror der var savet for meget ud af MDFen selvom rillerne var helt/delvist fyldt med PU lim. Eller også er MDF bare noget skrammel til så stort et kabinet.

Næste forsøg bliver i birkekrydsfinér, men der kommer til at gå nogen tid (har en sportsskade der skal trænes op, før jeg slæber på plader igen).

Dem fra julefrokosten skal jeg have prøvet et 2½ vejs filter på - mest fordi jeg ikke har prøvet. Så der primært er én enhed der spiller overbaffelsteppet. Jeg synes de mangler lidt i mellemtonen. Men det kan bestemt også godt være, at de efter forsøget ender som de er nu (justeret en lille smule siden du hørte dem sidst).


Edited by bknielsen - 14 Jun 2015 at 21:40
Diskant skal være der, men ikke høres.
Back to Top
bknielsen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 23 Jun 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 603
  Quote bknielsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Okt 2015 at 20:49
....projektet forstsætter. Jeg har haft snittekniven fremme og lavet mig et lille puslespil i 21mm birkekrydsfinér UDEN krumme sider men stadig "time-alignet" ved tiltet baffel - ren hygge.











Diskant skal være der, men ikke høres.
Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1505
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Okt 2015 at 22:04
Spændende!
Back to Top
Hylle View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jan 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 656
  Quote Hylle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 Okt 2015 at 12:57
Det er godt, at se du er igang!
Back to Top
bknielsen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 23 Jun 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 603
  Quote bknielsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Dec 2015 at 21:34
Her kommer lige lidt flere byggebilleder (man kan ikke få skruetvinger nok - med mindre man har en korpuspresse selvfølgelig):









Diskant skal være der, men ikke høres.
Back to Top
bknielsen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 23 Jun 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 603
  Quote bknielsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Dec 2015 at 21:43
Her er lige et par stykker mere. Bagsiden er aftagelig så man let kan rode med filter (faktisk kan den ikke skrues fast endnu, der manger lige lidt træarbejde).






Diskant skal være der, men ikke høres.
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 Dec 2015 at 10:51
Overlegent Thumbs Up
Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 Dec 2015 at 11:06
Virkelig flot arbejde....
Mvh.
Friman
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12345 12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz