Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: 3 vejs (2x6.5" + 1x4" + aludome)
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


3 vejs (2x6.5" + 1x4" + aludome)

 Post Reply Post Reply Page  <1234 12>
Author
Message
bknielsen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 23 Jun 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 603
  Quote bknielsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: 3 vejs (2x6.5" + 1x4" + aludome)
    Posted: 30 Apr 2015 at 21:26
Ekspanderende PU lim havde jeg ikke tænkt på. Det er jo også en mulighed. Lægger du PU limen i efter de er samlet, er det nogenlunde til at få ned i rillerne?

Jeg havde egentlig tænkt mig at fuge de to sider lige inden jeg limer og så undlade at fuge lige hvor stiverne skal sidde. Gulvfugle danner først hinde efter 30 minutter og kan optage 25% deformation efter hel ophærdning. Skulle de hærde lidt før siderne bliver bøjet, skulle det kunne gå, men der skal fuges og limes samme aftenConfused.
Diskant skal være der, men ikke høres.
Back to Top
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Offline
Posts: 632
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 Apr 2015 at 21:34
jeg plejer at fugte træet en smule inden jeg kører limflasken gennem alle riller, og så først derefter lime siderne på. 
Jeg har før prøvet at fylde rillerne op med silikone, og det kan ikke anbefales.. jeg havde i hvert fald indtrykket af at kabinettet nærmest ringede med når jeg bankede med knoerne :( 

Back to Top
bknielsen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 23 Jun 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 603
  Quote bknielsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 Apr 2015 at 21:38
Originally posted by Frost

Det ser sku rigtig godt ud.. og virker ret gennemtænkt Clap
hvad med slutfinish? Skal de lakeres, eller tænker du krydsfiner? 
Ser frem til næste "kapitel" Thumbs Up



De er gennemtænkte over lidt for lang tidErmm, men nu skal det være.

Jeg hælder til finér i retning af af det her, hvis jeg kan få dem til at spille som jeg vil:
Diskant skal være der, men ikke høres.
Back to Top
bknielsen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 23 Jun 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 603
  Quote bknielsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 Apr 2015 at 21:40
Originally posted by Frost

jeg plejer at fugte træet en smule inden jeg kører limflasken gennem alle riller, og så først derefter lime siderne på. 
Jeg har før prøvet at fylde rillerne op med silikone, og det kan ikke anbefales.. jeg havde i hvert fald indtrykket af at kabinettet nærmest ringede med når jeg bankede med knoerne :( 


TakHug, jeg vil SERIØST overveje PU løsningen. Gulvfuge kunne måske komme til at ringe, det vil jeg ikke risikere.
Diskant skal være der, men ikke høres.
Back to Top
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Offline
Posts: 632
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 Apr 2015 at 21:49
Også en utrolig flot finish på de ekta_bjørn!.. Håber det lykkedes dig at komme i mål med lyden, så vi kan se dem til et fremtidigt træf. Jeg har høje forventninger, da de andre du havde med ud til Bo var rigtig flotte Thumbs Up

Back to Top
bknielsen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 23 Jun 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 603
  Quote bknielsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 Apr 2015 at 21:55
Tak, ja jeg har dømt dem færdige, men jeg kommer nok til at rode med et 2,5 vejs filter på et tidspunkt, fordi jeg ikke har prøvet det af.........der er altid ting at prøve af, og jeg har svært ved at slippe, før jeg er helt tilfreds.......nok om dem lige nu, nu er det 3 vejs Smile.

Edited by bknielsen - 30 Apr 2015 at 21:56
Diskant skal være der, men ikke høres.
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maj 2015 at 18:05
Ser lækkert ud og ja MDF støver helt vildt :-)
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maj 2015 at 18:57
Fedt projekt, og lækkert at se den omhu der lægges i kabinettet. Det tager tid at lave de fede detaljer, men man bliver typisk også gladere for slutresultatet når der ikke er sprunget over det lave gærde undervejs. 

Tålmodighed er en dyd...
Mvh.
Friman
Back to Top
bknielsen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 23 Jun 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 603
  Quote bknielsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Jun 2015 at 00:05
Jeg har her til aften limet det første kabinet sammen, og jeg kan konstatere, at mine evner ikke rækker til at lave kabinetter med krumme sider i smigDisapprove.

Smiget ved 90 graders vinklen foran gaber, så kabinetterne bliver kaseret.

Frontbaflerne har jeg stadig til næste forsøg, som ikke bliver smig, og muligvis heller ikke med krumme sider.
Diskant skal være der, men ikke høres.
Back to Top
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Offline
Posts: 632
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Jun 2015 at 01:15
Æv Brian.
Alt efter hvor slemt det er, kan du ikke fuske lidt og evt fylde gabet op med mdf spartel? Når først det er pudset over så ser man det næsten ikke. Mdf spartel kan købes i jem og fix. Hvis du er bange for samlingen ikke holder, kan du ikke Lime en klods på indersiden af samlingen, så den har kontakt med Begge flader? Nu er du jo kommet så langt at det næsten vil være synd at skrotte.
Hilsen Rune.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1234 12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz