Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: 3 vejs (2x6.5" + 1x4" + aludome)
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


3 vejs (2x6.5" + 1x4" + aludome)

 Post Reply Post Reply Page  <1 101112
Author
Message
Enthusiast View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 19 Okt 2011
Location: Storkøbenhavn
Online Status: Offline
Posts: 1134
  Quote Enthusiast Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: 3 vejs (2x6.5" + 1x4" + aludome)
    Posted: 02 Nov 2018 at 08:27
Jeg har tidligere opnået fornuftige resultater med en TPA3116 baseret forstærker + Bluetooth board fra Sure Electronics.
Det bliver jo aldrig high-end, men til prisen er det helt fornuftigt. Jeg benyttede bare en almindelig 20V laptop forsyning.
Jeg satte den pågældende forstærker til at drive et sæt af Runes 2-vejs slavebas højttaler (til TV + musik brug).

Dog havde jeg et problem med bluetooth delen, der døde efter 4-5 måneder.
Back to Top
bknielsen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 23 Jun 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 603
  Quote bknielsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 Nov 2018 at 21:09
Tak for tippet, det er faktisk en TPA3116 baseret forstærker, tror lige jeg skal prøve line indgangen i stedet for den trådløse forbindelse.
Diskant skal være der, men ikke høres.
Back to Top
bknielsen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 23 Jun 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 603
  Quote bknielsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Dec 2018 at 21:29
Her er et par hurtige målinger, af det I lagde ører til til julefrokosten (grøn: on axis, blå:15-20 grader off, rød: 35-45 grader off). Højtaler er målt hvor den normalt står, men på kortere afstand end lytteposition (1/10 octav smoothing):

Diskant skal være der, men ikke høres.
Back to Top
bknielsen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 23 Jun 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 603
  Quote bknielsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Dec 2018 at 21:43
...og her er impedans, fase er divideret med 10. Jeg vil stadig eksperimentere med porten - korte den lidt ned - når det kommer over mig :-).

Diskant skal være der, men ikke høres.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 101112

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz