Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Vis dine DIY speakers
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Vis dine DIY speakers

 Post Reply Post Reply Page  <1 45678>
Author
Message
Svenskeren View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 22 Apr 2011
Location: Aigremont
Online Status: Offline
Posts: 383
  Quote Svenskeren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Vis dine DIY speakers
    Posted: 12 Okt 2015 at 11:23
Hej

Jeg burger dette horn:
http://www.toutlehautparleur.com/18-sound-xd125-8ohm.html

Lyden (indtil videre) er meget åben og "stor".

Det er en mærkelig fornemmelse, men du kan ikke høre at lyden kommer fra højttalerne. Lyden opstår på en made ca 50 cm over højttalerne.
Det er helt veldt cool til filmlyd

Hilsner

Edited by Svenskeren - 12 Okt 2015 at 11:25
Godt begyndt er halvt fuldendt!
Back to Top
Svenskeren View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 22 Apr 2011
Location: Aigremont
Online Status: Offline
Posts: 383
  Quote Svenskeren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 Okt 2015 at 11:23
Originally posted by Allan_s

Fedt projekt Svenskeren Thumbs Up Men synes ikke du har meget luft rund om din forstærker, bliver den ikke lummer? eller har du luftindtag bag i møblet?


Der er meget luft lige over og bagved forstærkeren, men den bliver håndlunken

Hilsner

Edited by Svenskeren - 12 Okt 2015 at 11:24
Godt begyndt er halvt fuldendt!
Back to Top
Svenskeren View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 22 Apr 2011
Location: Aigremont
Online Status: Offline
Posts: 383
  Quote Svenskeren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 Okt 2015 at 11:26
Originally posted by Busk

Originally posted by Svenskeren



Hen over sommeren blev der alligevel bygget lidt.

Jeg kalder det for "SoundFurniture" og er lige blevet færdig

Mange tak til Busken for al hans hjælp - uden ham ville der ikke være noget

Hilsner

Velbekomme til danskeren der kalder sig svensker og bor i Frankrig


Ja - det er for kedeligt at være ligesom alle andre!!
Godt begyndt er halvt fuldendt!
Back to Top
Hylle View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jan 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 656
  Quote Hylle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 Okt 2015 at 12:20
Som jeg forstår dig, er du også godt tilfreds med spredningen af lyden fra hornet?
De horn jeg bruger er tractrix og de er utrolig retningsbestemt, og jeg ville gerne prøve noget som spreder bedre, så man ikke skal sidde helt præcis midt imellem højttaleren for at få glæde af dem.
Back to Top
Svenskeren View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 22 Apr 2011
Location: Aigremont
Online Status: Offline
Posts: 383
  Quote Svenskeren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 Okt 2015 at 13:21
Originally posted by Hylle

Som jeg forstår dig, er du også godt tilfreds med spredningen af lyden fra hornet?
De horn jeg bruger er tractrix og de er utrolig retningsbestemt, og jeg ville gerne prøve noget som spreder bedre, så man ikke skal sidde helt præcis midt imellem højttaleren for at få glæde af dem.


Jeg synes ikke at jeg har det problem - men nu sidder jeg også det samme sted når jeg ser film, så......

Jeg er mest imponeret over den måde højttaleren er I stand til at "skyde" lydbilledet opad - over det fysiske kabinet.

Det lyder virkelig som om at lyden kommer ud af mit TV - imponerende.

Busken må have gjort et eller anden rigtigt med filtret

Hilsner

Edited by Svenskeren - 12 Okt 2015 at 16:10
Godt begyndt er halvt fuldendt!
Back to Top
Lgrau View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 22 Nov 2011
Online Status: Offline
Posts: 26
  Quote Lgrau Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Okt 2015 at 23:27
Det eneste jeg har lavet nogenlunde færdig er vist min nuværende sub Smile:


Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1510
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 Okt 2015 at 17:07
Spændende system. Kan vi få en nærmere beskrivelse af sub´en og sidesystemerne?
Back to Top
Lgrau View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 22 Nov 2011
Online Status: Offline
Posts: 26
  Quote Lgrau Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 Okt 2015 at 20:46
Hej Felsby, lidt info:

Sub'en lavede jeg så den passede ind i indhakket i stuen, så dimensionen blev 280x70x40.
Der sidder 4 styk Beyma 15G400 i subben i hvert deres lukkede kanmmer med ca. 150 liter.

Enhederne spiller bagud. Tanken er at jeg ville udnytte roomgain bedst muligt ved at placere enhederne bagud, og nær gulv. Der deles digitalt ved 100Hz, og subben trækkes af en Crown K2.

Sidesystemerne er bare et par testkabinetter med en 6" flex unit, to styk Dayton RS52 og en Quint NT1 titan diskant.

Det spiller forrygende, især prisen taget i betragtning (bruger en surround forstærker, et rimeligt billigt externt lydkort, og billige enheder til diskant/mellentone).

Planen er at lave et par stander højttalere. formedentlig med lidt andre enheder. Skal lige testes lidt mere. Smile


Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Okt 2015 at 14:06
Originally posted by Lgrau

Hej Felsby, lidt info:

Sub'en lavede jeg så den passede ind i indhakket i stuen, så dimensionen blev 280x70x40.
Der sidder 4 styk Beyma 15G400 i subben i hvert deres lukkede kanmmer med ca. 150 liter.

Enhederne spiller bagud. Tanken er at jeg ville udnytte roomgain bedst muligt ved at placere enhederne bagud, og nær gulv. Der deles digitalt ved 100Hz, og subben trækkes af en Crown K2.

Sidesystemerne er bare et par testkabinetter med en 6" flex unit, to styk Dayton RS52 og en Quint NT1 titan diskant.

Det spiller forrygende, især prisen taget i betragtning (bruger en surround forstærker, et rimeligt billigt externt lydkort, og billige enheder til diskant/mellentone).

Planen er at lave et par stander højttalere. formedentlig med lidt andre enheder. Skal lige testes lidt mere. Smile


Intet erstatter membran areal LOL
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Lgrau View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 22 Nov 2011
Online Status: Offline
Posts: 26
  Quote Lgrau Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Okt 2015 at 15:55
Originally posted by Busk

 


Intet erstatter membran areal LOL
[/QUOTE]

Tja, jeg har flere 15" liggende, havde faktisk regnet med at jeg i mit endelige system skulle op på 8 stykker Big smile, men synes egentlig at de 4 gør det fint. 

Det gav et vældig løft i bassen da jeg skiftede min tidligere ICE power surround ud (4 kanaler til de fire enheder) med Crown K2'en. Den har virkeligt godt fat i enhederne, kan klart anbefales til sub brug. 

Jeg spiller ikke specielt højt, men som du siger Busk, et stort membranareal har uomtvisteligt sine fordele mht til uanstrengt gengivelse. (lav forvrængning)
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 45678>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz