Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: 2,5 vejs i Linn kabinetter
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


2,5 vejs i Linn kabinetter

 Post Reply Post Reply Page  <1 678910 11>
Author
Message Reverse Sort Order
Hylle View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jan 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 659
  Quote Hylle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: 2,5 vejs i Linn kabinetter
    Posted: 13 Okt 2015 at 19:57
mmm.... Har du dem ikke lige et nummer større :-) ha ha!!
Det ligner noget til en boreplatform!!

Jeg står desværre stille i mit projekt. Jeg vil prøve, at lave filteret på en lidt anden måde en jeg plejer, men det går rigtig dårlig og jeg får en udfasning over delefrekvensen, som jeg ikke kan komme af med... Så blev jeg pige sur, og "smed" det hele over i et hjørne i nogle uger, og har først taget det frem igen nu. Det ender nok med jeg må lave filteret som jeg plejer. Så jeg har ikke engang haft lyd på endnu!
Back to Top
Allan_s View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 29 Dec 2014
Location: 8723
Online Status: Offline
Posts: 116
  Quote Allan_s Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Okt 2015 at 15:46
Hvordan går det med projektet? og har du fundet ud af noget med fødder, eller skal du låne et par stykker LOL

________________________
MVH Allan Ø
Back to Top
Hylle View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jan 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 659
  Quote Hylle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Sep 2015 at 14:16
ok ok,så kan man få den høje nok.... Regner med de skal være en 4-5cm høje, men det må min opklodsning vise.
Back to Top
Allan_s View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 29 Dec 2014
Location: 8723
Online Status: Offline
Posts: 116
  Quote Allan_s Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Sep 2015 at 13:45
Originally posted by Kong Gulerod

Har en gang prøvet sådan nogen vibrationsdæmpere. De virkede sådan set OK, men jeg har stadig mærkerne på gulvet der hvor gummiet smittede af - pas på med det Angry
 
/U.

Har lavet samme nummer LOL men disse er med gevind i begge ender, så han kan sætte fod under. Men lsøningern er nu bare et par sorte filtpuder under, hvis de skal direkte på gulvet...

Og BTW kan man få dem i ret store størrelser, vi bruger nogen på jobbet til stødbumpers mellem vores kraner, de er 150x100mm (b/h)
Men hvor høje skal de da være? Ved man også kan få dem i fx 50x50....



Edited by Allan_s - 08 Sep 2015 at 13:45
________________________
MVH Allan Ø
Back to Top
Kong Gulerod View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 15 Sep 2011
Online Status: Offline
Posts: 58
  Quote Kong Gulerod Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Sep 2015 at 09:20
Har en gang prøvet sådan nogen vibrationsdæmpere. De virkede sådan set OK, men jeg har stadig mærkerne på gulvet der hvor gummiet smittede af - pas på med det Angry
 
/U.
Back to Top
Hylle View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jan 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 659
  Quote Hylle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Sep 2015 at 09:12
Tak for input Allan_s det virker som en god ide med de viberationsdæmpere, dem kigger jeg lige på, jeg tror dog ikke de findes så lange som jeg tror bliver nødvendig. Vi får at se...
Back to Top
Allan_s View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 29 Dec 2014
Location: 8723
Online Status: Offline
Posts: 116
  Quote Allan_s Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Sep 2015 at 17:28
Hvis det var mig, ville jeg holde både fod + ben i sort, og tage et par vib-dæmpere som fx dem her:

Edited by Allan_s - 07 Sep 2015 at 17:29
________________________
MVH Allan Ø
Back to Top
Hylle View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jan 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 659
  Quote Hylle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Sep 2015 at 20:41
Jo Brian, det kunne godt blive noget blank alu der giver afstand til en sort malet plade/fod. Jeg ville dog gerne finde noget standard som var nemt at gå til. Så skal jeg ikke genere dem på mekanisk værksted på arbejde :-)

De skal nok blive færdige til julefrokost, men hvad år, ved jeg ikke, lige nu :-)
Back to Top
bknielsen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 23 Jun 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 603
  Quote bknielsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Sep 2015 at 22:14
Det er en smart idé med den alufront. Hvad med 3 drejede aluklodser til ben mellem bundplade og kabinet :-)
Diskant skal være der, men ikke høres.
Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1512
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Sep 2015 at 12:53
F L O T !
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 678910 11>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz