Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: 2,5 vejs i Linn kabinetter
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


2,5 vejs i Linn kabinetter

 Post Reply Post Reply Page  <1 23456 11>
Author
Message
Kong Gulerod View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 15 Sep 2011
Online Status: Offline
Posts: 58
  Quote Kong Gulerod Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: 2,5 vejs i Linn kabinetter
    Posted: 08 Sep 2015 at 09:20
Har en gang prøvet sådan nogen vibrationsdæmpere. De virkede sådan set OK, men jeg har stadig mærkerne på gulvet der hvor gummiet smittede af - pas på med det Angry
 
/U.
Back to Top
Allan_s View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 29 Dec 2014
Location: 8723
Online Status: Offline
Posts: 116
  Quote Allan_s Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Sep 2015 at 13:45
Originally posted by Kong Gulerod

Har en gang prøvet sådan nogen vibrationsdæmpere. De virkede sådan set OK, men jeg har stadig mærkerne på gulvet der hvor gummiet smittede af - pas på med det Angry
 
/U.

Har lavet samme nummer LOL men disse er med gevind i begge ender, så han kan sætte fod under. Men lsøningern er nu bare et par sorte filtpuder under, hvis de skal direkte på gulvet...

Og BTW kan man få dem i ret store størrelser, vi bruger nogen på jobbet til stødbumpers mellem vores kraner, de er 150x100mm (b/h)
Men hvor høje skal de da være? Ved man også kan få dem i fx 50x50....



Edited by Allan_s - 08 Sep 2015 at 13:45
________________________
MVH Allan Ø
Back to Top
Hylle View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jan 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 656
  Quote Hylle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Sep 2015 at 14:16
ok ok,så kan man få den høje nok.... Regner med de skal være en 4-5cm høje, men det må min opklodsning vise.
Back to Top
Allan_s View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 29 Dec 2014
Location: 8723
Online Status: Offline
Posts: 116
  Quote Allan_s Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Okt 2015 at 15:46
Hvordan går det med projektet? og har du fundet ud af noget med fødder, eller skal du låne et par stykker LOL

________________________
MVH Allan Ø
Back to Top
Hylle View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jan 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 656
  Quote Hylle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Okt 2015 at 19:57
mmm.... Har du dem ikke lige et nummer større :-) ha ha!!
Det ligner noget til en boreplatform!!

Jeg står desværre stille i mit projekt. Jeg vil prøve, at lave filteret på en lidt anden måde en jeg plejer, men det går rigtig dårlig og jeg får en udfasning over delefrekvensen, som jeg ikke kan komme af med... Så blev jeg pige sur, og "smed" det hele over i et hjørne i nogle uger, og har først taget det frem igen nu. Det ender nok med jeg må lave filteret som jeg plejer. Så jeg har ikke engang haft lyd på endnu!
Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1508
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Okt 2015 at 20:25
hej pigesure Wink
Hvad går de to forsk. filterprincipper ud på?
Back to Top
Hylle View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jan 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 656
  Quote Hylle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Okt 2015 at 14:02
Jeg skulle nok ikke have skrevet noget om det filter, for ham der har gjort mig opmærksom på den måde at bruge filter på, vil gerne jeg holder det mellem os, for han vil evt bruge det professionelt. håber du forstår, men det er altså ikke noget, man vinder priser for, da det stadig er baseret på parallel filter med de gængse filter ordner,  man få bare et lidt bedre faseforløb.
  
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Okt 2015 at 14:31
Hvor deler du til den nederste bas?
Back to Top
Hylle View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jan 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 656
  Quote Hylle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Okt 2015 at 15:47
Jeg har prøvet at rulle bassen af ved 150hz bare med en spole. Måske er det for simpelt. Men det er ikke det der driller over delefrekvensen for jeg har også prøvet at udlade den og køre ren 2 vejs. Men det ender nok med at blive 3 vejs.

Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Okt 2015 at 16:01
Jeg er med på, at det ikke er den nedeste bas, der driller i toppen - jeg var bare nysgerrig. Du kan ikke trække en down firing bas ret langt op, så de 150 Hz passer nok meget godt - det er bare en svær deling passivt (men det er der råd for - bare lidt dyrere i komponenter). Hvis baflen ikke hælder bagover (og når der ikke er fysisk offset mellem enhederne), vil du med disse enheder (dvs. bas/mellemtone med flad impedans grundet kobberkappe) som udgangspunkt skulle køre med 2. ordens lavpas på bas/mellemtonen uden RC-korrektion og 3. ordens højpas på diskanten (enhederne i samme elektriske fase). Det burde fungere. Hvor langt væk måler du - og hvor meget off-axis?

Edited by USXX - 16 Okt 2015 at 16:04
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 23456 11>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz