Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: 2,5 vejs i Linn kabinetter
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


2,5 vejs i Linn kabinetter

 Post Reply Post Reply Page  <12345 11>
Author
Message
Hylle View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jan 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 656
  Quote Hylle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: 2,5 vejs i Linn kabinetter
    Posted: 03 Aug 2015 at 22:41
Jamen så må jeg jo igang med det filter, felsby! Wink Jeg håber også at se andre nye projekter til julefrokosten. Behøver ikke at være så mange som sidst, det giver jo længere tid med hver sæt højttalere. Utrolig vi nåde igennem dem alle sidst på den samme dag!
Hvad med dig selv felsby, skal du ikke have gang i et projekt?
Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1508
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Aug 2015 at 04:01
joh, har stumper til et par gulvstandere..må se om det nås!
Back to Top
Hylle View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jan 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 656
  Quote Hylle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Sep 2015 at 11:33
Så sker der lidt igen, enhederne er skruet i og en midlertidig fod er lavet for at hæve 8"´eren og portene i bunden op.
Alu fronten ses lidt bedre i virkeligheden, så går den ikke helt så meget i et med de hvide kabinetsider. Jeg synes nu det ser ok ud med de sorte enheder i alufronten.

Jeg har fået taget de første målinger, og det ser ud til som ventet at man ikke skal bruge 8"erne i bunden alt for langt op i frekvens.
Jeg var ved at kigge på at lave mellemtone/midwoofer kammeret som portet, som jeg egentlig helst ville, ud fra tidligere erfaringer, men der ligger nogle afstivninger ret træls i kabinettet, så det afgjorde sagen, at indtil videre forbliver det lukket.


Back to Top
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Offline
Posts: 632
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Sep 2015 at 11:34
Spændende Allan :) 
Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Sep 2015 at 11:42
Den ser jeg frem til at høre til julefrokosten....😊

Fedt projekt!
Mvh.
Friman
Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1508
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Sep 2015 at 12:53
F L O T !
Back to Top
bknielsen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 23 Jun 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 603
  Quote bknielsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Sep 2015 at 22:14
Det er en smart idé med den alufront. Hvad med 3 drejede aluklodser til ben mellem bundplade og kabinet :-)
Diskant skal være der, men ikke høres.
Back to Top
Hylle View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jan 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 656
  Quote Hylle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Sep 2015 at 20:41
Jo Brian, det kunne godt blive noget blank alu der giver afstand til en sort malet plade/fod. Jeg ville dog gerne finde noget standard som var nemt at gå til. Så skal jeg ikke genere dem på mekanisk værksted på arbejde :-)

De skal nok blive færdige til julefrokost, men hvad år, ved jeg ikke, lige nu :-)
Back to Top
Allan_s View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 29 Dec 2014
Location: 8723
Online Status: Offline
Posts: 116
  Quote Allan_s Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Sep 2015 at 17:28
Hvis det var mig, ville jeg holde både fod + ben i sort, og tage et par vib-dæmpere som fx dem her:

Edited by Allan_s - 07 Sep 2015 at 17:29
________________________
MVH Allan Ø
Back to Top
Hylle View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jan 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 656
  Quote Hylle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Sep 2015 at 09:12
Tak for input Allan_s det virker som en god ide med de viberationsdæmpere, dem kigger jeg lige på, jeg tror dog ikke de findes så lange som jeg tror bliver nødvendig. Vi får at se...
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12345 11>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz