Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Raidho og AT
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Raidho og AT

 Post Reply Post Reply Page  <123
Author
Message
hififreak View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 13 Nov 2010
Online Status: Offline
Posts: 5
  Quote hififreak Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Raidho og AT
    Posted: 14 Apr 2015 at 05:22
Hejsa har selv et sæt raidho diskanter den øverste terminal bagpå skulle gerne være + spiller selv med en Fostex bånddiskant og Yamaha berylium mellemtonen samt en Fostex kantløs 8 tommer basenhed ,højtaleren lyder fremragende ,kan godt forstå du kan lide lyden ad berylium mellemtonen,den er super åben og lyder som bånd og elektrostat sikkert derfor du har svært ved at få den nye højtaler til at lyde lige så godt i mellemtonen,det tror jeg aldrig det lykkes ,den Yamaha enhed er noget af det bedste der nogensinde er lavet til mellemtone ,den spiller fantastisk i området 400-6000hz
Back to Top
LektorBlomme View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 08 Apr 2015
Location: København
Online Status: Offline
Posts: 45
  Quote LektorBlomme Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Apr 2015 at 10:13
Tak for input. 
lige nu drejer det sig bare om at få dem til at spille bedst muligt, og jeg vil for god ordens skyld finde mine bedste skiver med kvinde-vokal frem.

Jeg kan godt se, at den Yamaha beryllium skiller sig væsentligt ud fra det meste, og jeg havde nok heller ikke regnet med at få noget der lyder lige sådan, men håber stadig at jeg kan få dem mere "ud af boksen", om så jeg på længere sigt skal gå til aktiv deling.

...lige nu tyder flere ting på at jeg har byttet om på + og - på diskanterne, det vil nok hjælpe en del at få det ordnet Embarrassed

En strø-tanke:
Vil en Accuton C50 måske kunne noget af det samme som de Yamaha enheder?


Edited by LektorBlomme - 14 Apr 2015 at 10:16
Back to Top
hififreak View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 13 Nov 2010
Online Status: Offline
Posts: 5
  Quote hififreak Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Apr 2015 at 11:23
Det er der er det sjove i selvbyg at rode med højtaleren,nu er du jo godt stillet ang delefilter og andet ,Troels Gravesen har jo godt styr på at lave en vellydene højtaler, så kan du jo fin trimme den efter dig smag ,kabler har også meget at sige internt i højtaleren,personligt er jeg mere til papir i olie kondensatore .en feks de kondensatore dit kit er født med, men igen det er en smagssag ,ligesom igen en smagssag ,aldrig har været vild med at dele i området 1000-6000 hz der er vores ører allermest kritiske, derfor er jeg også vild med Yamaha mellemtonen, ang accuton har hørt dem en masse gange men i forhold til feks yamahaen lyder de mere kolde og kyniske efter min smag 😊
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <123

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz