Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: BredbÃ¥ndshøjttaler
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Bredbåndshøjttaler

 Post Reply Post Reply Page  <1234 14>
Author
Message
Doktor View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 26 Maj 2010
Location: Esbjerg
Online Status: Offline
Posts: 8
  Quote Doktor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: BredbÃ¥ndshøjttaler
    Posted: 31 Mar 2015 at 13:14
Det lyder som et spændende projekt. Jeg har kun selv hørt ganske få fuldtone setups, og mangler stadig at høre det rigtige før det flytter ind i min stue - smag og behag :)

Efter at have klikket lidt rundt pÃ¥ deres side, kan jeg se at man ogsÃ¥ betaler godt for emballage Wink - mere interessant er opbygningen af magnet systemet, jeg ville gerne se en simulering pÃ¥ dette, især med toppladens udformning. 

Jeg hÃ¥ber at fÃ¥ mulighed for at lytte pÃ¥ konstruktionen en dag. 

Mvh Dennis
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 Mar 2015 at 13:31
Ja, det bliver spændende. Jeg har slet ingen erfaring med den enhed, men da jeg har fået muligheden, skal det prøves. Gode fuldtoner kan noget specielt, men jeg tror også, at jeg i længden/indimellem vil savne noget andet - derfor bliver de heller ikke de eneste højttalere i min stue.

Edited by USXX - 31 Mar 2015 at 13:32
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Apr 2015 at 08:35
Så kom enhederne - de er rigtig fine. Her er nogle dårlige mobil-billeder:








Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Apr 2015 at 08:40
Det korrugerede kantophæng er en integreret del af papirmembranen med en meget fin geometri, som giver god bevægelighed og eftergivenhed. Det er en meget fin/delikat konstruktion.
Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Apr 2015 at 08:45
Rigtig flot enhed!

Julefrokost-fuldtone-SLOB-oplevelsen sidder stadig frisk i min erindring, og på et eller andet tidspunkt bliver jeg også nødt til at rode med det.

Håber ustyrligt at du får nogle vellydende kasser klar til sommer...
Mvh.
Friman
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Apr 2015 at 08:53
Det håber jeg også. Tanken om SLOB spøger stadig, men i første omgang bliver det en stand-alone konstruktion - som sagt for at undgå delinger og korrektion, som bare kræver (mere) elektronik, jeg ikke har.
Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Apr 2015 at 09:02
Den er jeg helt med på. Den primære grund til at jeg ikke er hoppet direkte ud i det, er ligeledes mangel på en del hardware (digitalt filter, effekt, enheder). Det løber hurtigt op!

Jeg forestiller mig, at jeg samler til bunke over tid, når man løber ind i nogle uimodståelige tilbud...
Mvh.
Friman
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Apr 2015 at 09:05
Det var lidt af samme grund, at jeg droppede ESL'en.
Back to Top
Doktor View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 26 Maj 2010
Location: Esbjerg
Online Status: Offline
Posts: 8
  Quote Doktor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Apr 2015 at 11:10
Havde du bestilt push-pull Big smile 
Centreringsskiven ser meget Ã¥ben ud, hvis du fÃ¥r tid pÃ¥ et tidpunkt vil jeg meget gerne se nogle bedre billeder af enheden. Man kan godt se hvilken verden nogle af idéerne til enheden kommer fra - spændende. 
Ellers kommer jeg pÃ¥ besøg, fik en Ã¥ben invitation i dag Wink

/Dennis


Edited by Doktor - 01 Apr 2015 at 11:12
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Apr 2015 at 11:36
Du kommer bare forbi Dennis Smile
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1234 14>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz