Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Delefiltre
  New Posts New Posts RSS Feed: groundsound
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


groundsound

 Post Reply Post Reply
Author
Message
marvil View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 22 Feb 2012
Location: horsens
Online Status: Offline
Posts: 55
  Quote marvil Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: groundsound
    Posted: 03 Feb 2015 at 20:06
Remix ER Finally been Færdig Med mit line source-system mini megaline systemet 140 cm bånddiskant og 6 stk VIFA Glasfiber units specialversion with Ekstra Stor magnet 18 cm Remix kører with groundsound 600 coolback2 delefrekvens 850 hz 24 db Oktav diskanten has Remix Forsinket 93 ms forskellen on centrene ER ca 30mm is the i orden? hund has Remix been nødt to put 100 uf jeg Serie with Diskant because of dc Strøm Hvad betyder the til fasen? Måske ER der some der has Lyst til at kommer man and Måle on them mvh ole Marvil
Back to Top
Robert GS View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 03 Nov 2011
Location: Helsingør
Online Status: Offline
Posts: 46
  Quote Robert GS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Feb 2015 at 12:23
Er der nogen der kan oversætte dette til noget forståeligt?
Active sound - Active listening
Back to Top
marvil View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 22 Feb 2012
Location: horsens
Online Status: Offline
Posts: 55
  Quote marvil Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Feb 2015 at 19:28
det betyder jeg har lavet et line source system hvor jeg deler ved 750 hz 24 db oktav diskanten sidder 3 cm længere fremme end bas mellemtone hvor meget skal den forsinkes kører med coolback 600. udover det har jeg sat en kondensator på 100 microfarad  i serie med båndet da den ikke kan tåle dc strøm ifølge producent har det nogen betydning for fasen mvh ole marvil
Back to Top
Digital_thor View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 03 Mar 2011
Online Status: Offline
Posts: 622
  Quote Digital_thor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Feb 2015 at 21:45
Har du måleudstyr?
For så er det meget nemmere at finde ud af hvor meget du skal forsinke enhederne.
Back to Top
marvil View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 22 Feb 2012
Location: horsens
Online Status: Offline
Posts: 55
  Quote marvil Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Feb 2015 at 22:22
jeg har ingen måleudstyr tænker på at investere men er der ikke nogle formler på det
Back to Top
Digital_thor View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 03 Mar 2011
Online Status: Offline
Posts: 622
  Quote Digital_thor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 Feb 2015 at 17:18
Jo... det er der nok. Men selv ok måleudstyr koster ikke særlig meget. Desuden er det meget svært at komme i mål uden måleudstyr.
En mikrofon koster vel i omegnen af 2-300kr og et eksternt lydkort koster vel omkring 500kr. Og så er der holmacoustics software, som er gratis.
Det vigtige er at hvis mikrofonen har phantom-power, så skal lydkortet også have det. Og så et par ledninge og et stativ til sammenlagt 200kr. så det burde vel kunne lade sig gøre for omkring en tusse.
6m mikrofon kabel med stik og det hele, koster omkring 40kr.
Regner med at du har en bærbar med windows... ellers koster de jo næsten heller ingenting i dag.

Så er det pludselig ikke gætværk og vilde formler, men en reel frekvenskurve, som du kan arbejde ud fra. Det skal man så lige øve sig lidt i. Der er nogle termer og udtryk der lige skal falde på plads osv. Men hvis det er det du vil og godt kan lide at hygge dig med, så kommer det stille og roligt ind under neglene, og så kører bussen Wink
Back to Top
Kjeldsen View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jun 2011
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 171
  Quote Kjeldsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 Mar 2015 at 13:41
Og så er det jo næsten det sjoveste at måle og justere igen og igen. Det er den halve fornøjelser udover at høre musik.

Her er målemikrofoner. Den billigste kalibrerede er lige under 400 kr. Det findes ikke billigere.

http://www.thomann.de/dk/cat.html?gf=Maalemikrofoner&oa=pra

Edited by Kjeldsen - 02 Mar 2015 at 13:43
Back to Top
marvil View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 22 Feb 2012
Location: horsens
Online Status: Offline
Posts: 55
  Quote marvil Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 Mar 2015 at 17:30
jeg tænker på det men er det ikke svært at komme i gang hvad bruger man lydkortet til kan man ikke bare bruge computeren måske spørger jeg bare dumt
Back to Top
Kjeldsen View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jun 2011
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 171
  Quote Kjeldsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 Mar 2015 at 12:22
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz