Forum Home Forum Home > BrancheomrÃ¥de > Nyheder fra branchen
  New Posts New Posts RSS Feed: Kjeldsens forbindelser DSP og forstærker
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Kjeldsens forbindelser DSP og forstærker

 Post Reply Post Reply
Author
Message
Kjeldsen View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jun 2011
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 171
  Quote Kjeldsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Kjeldsens forbindelser DSP og forstærker
    Posted: 28 Dec 2014 at 12:24
Jeg er pt i forhandlinger omkring en prisbillig DSP løsning (det trækker dog lidt i langdrag)
Hertil skal der forstærkning til.

Løsningen jeg arbejder på er 2 in 4 ud og kun analog. Forstærker skal jo så være fire kanaler, men hvor kraftig. Det er tænkt som et begynder DSP sæt, hvor man kan prøver forskellige ting af til en meget rimelig pris.

Selv tænker jeg omkring 150 - 200 watt per kanal i 8 ohm for at dække de flestes behov inklusiv åben baffel. Hvad siger I til effekt?

Det blive medbyg - dvs færdiglavede print med stik eller pins direkte pÃ¥ print, og til meget stærke priser. 
Back to Top
Kjeldsen View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jun 2011
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 171
  Quote Kjeldsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Feb 2015 at 21:25
Jeg har fat i en Kinesisk producent af DSP, de vil gerne sælge men har ikke prøvet at sælge udenfor Kina, sÃ¥ det gÃ¥r desværre lidt trægt. 

Der er forstærkermoduler pÃ¥ vej. I første omgang i den helt billige ende. Jeg kender chippen, men ikke denne konstuktion, men vil vende tilbage nÃ¥r de er testet. Jeg forventer de er supergode i bassen og gode i mellemtone diskant. 
Back to Top
Kjeldsen View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jun 2011
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 171
  Quote Kjeldsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Mar 2015 at 21:57
DSP bliver det ikke til i denne omgang, og heller ikke de helt billige forstærkermoduler (jeg har pt 8 moduler som ganske enkelt ikke er gode nok - måske som basforstærker men heller ikke mere).

Tilgengæld er der seriøse moduler på vej fra italienske MDI, som først skal testes og herefter ryger de i shoppen. Prislejet bliver 1.300 kr inkl indgangsmodul (XLR og phono) og strømforsyning. Stabil i 2 ohm og frekvensområde 10 Hz til 40 kHz -1dB. Effekten er små 200 Watt målt ved 0,05% forvrængning og 330 watt i 4 ohm og 570 watt i 2 ohm.
Back to Top
Kjeldsen View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jun 2011
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 171
  Quote Kjeldsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 Jun 2015 at 22:21
Så er forstærkerne endeligt hjemme. Desværre har jeg fået en lidt anden model med lidt lavere effekt
130 watt 8 ohm
240 watt 4 ohm
400 watt 2 ohm

Strømforsyning smps 600 watt.
pris 1400,- plus lidt fragt

Edited by Kjeldsen - 04 Jun 2015 at 13:07
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz