Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Forberedelser og spørgsmÃ¥l
  New Posts New Posts RSS Feed: BredbÃ¥ndsenheder
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Bredbåndsenheder

 Post Reply Post Reply Page  <12345 10>
Author
Message
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1509
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: BredbÃ¥ndsenheder
    Posted: 08 Dec 2014 at 13:59
friman, inspiration her:
Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Dec 2014 at 14:09
@Felsby

Takker, kender den godt.

Det bliver dog formentlig ikke en ren OB.

Sigter efter noget foldet. Her er flere muligheder: http://www.hifizine.com/2012/12/subwoofer-origami/

Nogen der har praktiske erfaringer med én type frem for en anden...?
Mvh.
Friman
Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1509
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Dec 2014 at 14:15
Ikke andet end at demonstrationen for 40 timer siden var det bedste OB jeg nogensinde har hørt - med en komfortabel margin.
Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Dec 2014 at 14:20
Originally posted by felsby

Ikke andet end at demonstrationen for 40 timer siden var det bedste OB jeg nogensinde har hørt - med en komfortabel margin.


Vi er slet ikke uenige....;)

Det er jo for f..... også derfor jeg har tænkt "dipolsk" lige siden...

Jeg er nødt til at prøve og rode lidt med det...
Mvh.
Friman
Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1509
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Dec 2014 at 14:26
Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Dec 2014 at 14:35
Var der allerede i går aftes...;)
Mvh.
Friman
Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Dec 2014 at 14:38
Hvis du ser mit ovenstående link, så er der lidt nede på siden en skitse af en SL-W-frame. Det burde vel tilnærme sig Simons system. Altså at hans skrå sider blot er foldet helt bagud...

Det er noget i den dur, eller noget H-baffel lignende jeg sigter efter. en anelse æstetiker er jeg trods alt....
Mvh.
Friman
Back to Top
Hylle View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jan 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Online
Posts: 656
  Quote Hylle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Dec 2014 at 14:46
Man kan udforme dem på mange måder. Jeg har før lavet en H baffel og den spillede også godt. Det er også det bedste bassystem jeg har lavet. Dog kun med 2 stk 26W Revelatorer.
Det jeg synes er mest interessant lige nu, er. Hvor tæt på bagvæggen i lytte rummet kan man lave noget som kan "tåle og stå", og stadig lyde godt.
 
friman, jeg vil også mene, man kan fint lade de skrå sidder, gå lige bagud, på Simons system.
Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Dec 2014 at 14:59
Originally posted by Hylle



Man kan udforme dem på mange måder. Jeg har før lavet en H baffel og den spillede også godt. Det er også det bedste bassystem jeg har lavet. Dog kun med 2 stk 26W Revelatorer.
Det jeg synes er mest interessant lige nu, er. Hvor tæt på bagvæggen i lytte rummet kan man lave noget som kan "tåle og stå", og stadig lyde godt.
 
friman, jeg vil også mene, man kan fint lade de skrå sidder, gå lige bagud, på Simons system.


Det er netop de parametre du nævner, der på sigt gerne skulle gå op i en højere enhed, for at det er noget man vil have stående.

Det er nemt nok at mokke 50kvm baffel ind, men det er nok ikke noget man(jeg) gider at blive ved med at leve sammen med...
Mvh.
Friman
Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Dec 2014 at 15:02
Originally posted by Hylle


Det er også det bedste bassystem jeg har lavet. Dog kun med 2 stk 26W Revelatorer


2 stk pr. side...? Hvor stort rum spillede du i med dem....?
Mvh.
Friman
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12345 10>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz