Forum Home Forum Home > Andet > Off-Topic
  New Posts New Posts RSS Feed: Julefrokost 2014 - Udstyr - Hvad tager I med?
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Julefrokost 2014 - Udstyr - Hvad tager I med?

 Post Reply Post Reply Page  <12345 6>
Author
Message
Hylle View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jan 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 656
  Quote Hylle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Julefrokost 2014 - Udstyr - Hvad tager I med?
    Posted: 25 Nov 2014 at 19:58
Balbrech og Frost. Hvis jeg når at bliver tilfreds nok med min stander (Reol) højttalere, så kommer de med. Jeg har haft lidt problemer med, at få bassen ok, men jeg tror jeg har fået det fikset nu, ved at gå fra en spole med parallel modstand til at have en ekstra spole i serie med dem, så man lige som splitter filter funktionen og baffel-drop korrektionen. Nu skal jeg bare have rettet mellemtonen er blevet for "laid back".
Back to Top
ham_den_lange View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 23 Apr 2009
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 651
  Quote ham_den_lange Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 Nov 2014 at 08:16
Hej Hylle 
Jeg vil helt sikkert også gerne høre din stander højtaler, den M17 er jeg lidt nysgerrig efter at høre i en anden konstruktion.
Men din gulvhøjtaler med horn er bestemt også værd at vise frem!

Jeg medbringer selv følgende udstyr:
- Rega Apollo-R cd-afspiller
- Højtalerstandere som aftalt med Bo
- Vortexbox ripper/mediaserver
- 2-vejs slot loaded åben baffel (hvis den bliver færdig)
Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1508
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 Nov 2014 at 09:23
Det bliver sjovt!
Back to Top
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Offline
Posts: 632
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Nov 2014 at 08:55
Felsby-> nu når vi har nogle medieafspillere til rådighed (jeg tager også en med), vil du ikke tage din backupsamling med? Kan forstå du har en del spændende musik Thumbs Up



Edited by Frost - 28 Nov 2014 at 09:03
Back to Top
balbrech View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 01 Jul 2009
Location: Brande
Online Status: Offline
Posts: 395
  Quote balbrech Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Nov 2014 at 09:26
SUPER idé.....
Albert :-)
Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1508
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Nov 2014 at 09:47
hej Frost

Jeg har en extern hdd med apple lossless filer og en iPhone med 320kbps AAC - begge medbringes. Skal lige tjekke at hdd kan læses af win pc!

Hehe - nogen vil sige "lidt for spændende" Big smile


Edited by felsby - 28 Nov 2014 at 09:47
Back to Top
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Offline
Posts: 632
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Nov 2014 at 09:53
Det burde ikke være noget problem at det er fra en mac. Min afspiller er baseret på linux, så selvom du kører ext3 eller 4, så kan den læse den ;) 
Hvis Simons er windows baseret, så kniber det nok. 
jeg har også en ekstern harddisk med, dog med Flac. (ikke at det gør den store forskel)






Edited by Frost - 28 Nov 2014 at 09:54
Back to Top
Hylle View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jan 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 656
  Quote Hylle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Nov 2014 at 19:35
Jeg tager helt sikker 17m kasserne med.
hornen er nok mere specielle/spændende, med deres fordele og ulemper, men jeg er bare tilbage holdende med at tage dem med for det er meget retningsbestemte, så det er kun en afgange som får glæde af at høre på dem. 
Så har jeg i øvrigt kommet på nogle ting, jeg mener jeg kan forbedre, så jeg vil heller vise dem frem en anden gang.
Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1508
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Nov 2014 at 20:01
Dem havde jeg ellers riiigtig meget glædet mig til at høre. Men det er godt at have noget tilgode.
Back to Top
ham_den_lange View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 23 Apr 2009
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 651
  Quote ham_den_lange Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Dec 2014 at 22:44
De spiller, men filtret er ikke fintrimmet.
WAF er, ifølge hende den kønne, absurd lav, og det har hun vel egentlig ret i. Men det var heller ikke formålet.

Den mediastreamer/ripper jeg tager med, er baseret på Linux. I kan læse om den på denne side: Vortexbox, hvor I også kan downloade den.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12345 6>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz