Forum Home Forum Home > Andet > Off-Topic
  New Posts New Posts RSS Feed: Julefrokost 2014 - Udstyr - Hvad tager I med?
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Julefrokost 2014 - Udstyr - Hvad tager I med?

 Post Reply Post Reply Page  123 6>
Author
Message
balbrech View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 01 Jul 2009
Location: Brande
Online Status: Offline
Posts: 395
  Quote balbrech Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Julefrokost 2014 - Udstyr - Hvad tager I med?
    Posted: 10 Okt 2014 at 12:02
Halløj igen

Jeg har tænkt følgende....
Syntes det udstyr den enkelte tager med skal have mulighed for at blive vurderet (lyttet til) på lige fod med andres.
derfor foreslår jeg at hver deltager medbringer det udstyr han ønsker, højttaler, forstærker, DAC, player eller HVAD det matte være....
Når vi har overblikket over mængden af udstyr laver vi en tidsplan hvor hver deltager får 15min til at præsentere ideerne omkring komponenten, og vi lytter på den musik som fremlæggeren ønsker vi skal lytte på.
I den periode er der IKKE åben for holdninger fra lytterne.
De efterfølgende 15min er der så åben dialog, med RESPEKT for både udstyr og person, som lige har lagt sin 'nøgne krop' til frit skue.

Giver det mening?

Vi er her jo for at dele erfaringer, men absolut også for at HYGGE os sammen :-)

Lidt ala på hifimesser

Jeg tror 2 x 15min pr component er nok?

Lad os se hvad folket ønsket at bringe

Jeg ved allerede pt at vi får mulighed for at spille på TRE forskellige Class-D amps, men syntes det er de løsninger folket bringer der SKAL være I focus.   

Hvis tiden tillader det kan der blive mulighed for at have flere komponenter med, så skriv dem endelig på den liste I bidrager med her.
Sæt jeres 1. prioritet på 1. pladsen.

KOM FRISK :-)
Albert :-)
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Okt 2014 at 12:29
Jeg medbringer et sæt Satori 2½-vejs højttalere, som folk kan lytte på, hvis de har lyst. Jeg synes, alle selvbyggerne har førsteprioritet, så hvis tiden bliver knap p.g.a. meget udstyr/mange deltagere, så holder jeg mig gerne i baggrunden med disse HT - men de kommer med. Jeg tager ikke elektrinok med - der skal nok være nogle gode forstærkere og kilder (Simon, du må gerne tage Rega-spilleren med Smile). Hårdt lydende elektronik med betoninger i mellembåndet er ikke en fordel med disse HT.

Edited by USXX - 10 Okt 2014 at 12:29
Back to Top
MadsBuchardt View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 06 Nov 2012
Location: Danmark
Online Status: Offline
Posts: 87
  Quote MadsBuchardt Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Okt 2014 at 09:45
Lyder godt! det skal nok blive super fedt igen i år ! Jeg medbringer et sæt 2vejs stander højttalere. Er det nødvendig at tage nogle stativer med?
www.rabu-acoustics.dk
Back to Top
balbrech View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 01 Jul 2009
Location: Brande
Online Status: Offline
Posts: 395
  Quote balbrech Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Okt 2014 at 09:47
Super Mads

Jeg tror jeg kan finde et par standere vi kan bruge på dagen.....
Albert :-)
Back to Top
ham_den_lange View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 23 Apr 2009
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 651
  Quote ham_den_lange Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Okt 2014 at 10:20
Ellers har jeg et sæt meget solide standere (og måske et sæt passende højtalere), som jeg kan tage med?
Back to Top
balbrech View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 01 Jul 2009
Location: Brande
Online Status: Offline
Posts: 395
  Quote balbrech Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Okt 2014 at 10:34
Gør det Simon :-)
Albert :-)
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Okt 2014 at 20:03
Medbringer en Bastard 2vejs gulvhøjttaler, hvis jeg når at få lavet filter til dem.

Edited by Busk - 13 Okt 2014 at 20:15
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Offline
Posts: 632
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Okt 2014 at 21:29
Jeg satser også på at have en 2vejs gulv HT med. 👍
Eller jeg tager helt sikkert en med, men om det bliver den allerede færdige med satori 6" eller en ny jeg har gang i, det kommer lidt an på hvor godt det går her i løbet af ugen med snedkeriet 😊
Hilsen Rune.
Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1508
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Okt 2014 at 11:59
Er der interesse for at se sådan et par kasser her?  http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62128
Den ene basenheds støvhætte sidder sandsynligvis stadig fast på en stilethæl efter et animeret party, men ellers spiller de som tilsigtet....
Back to Top
balbrech View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 01 Jul 2009
Location: Brande
Online Status: Offline
Posts: 395
  Quote balbrech Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Okt 2014 at 12:18
Bestemt, ALT har i mine ører interesse....
Albert :-)
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123 6>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz