Forum Home Forum Home > Andet > Off-Topic
  New Posts New Posts RSS Feed: God musik
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


God musik

 Post Reply Post Reply
Author
Message
bknielsen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 23 Jun 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 603
  Quote bknielsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: God musik
    Posted: 05 Sep 2014 at 21:17
En af de gode ting når vi besøger hinanden (selvfølgelig ud over det sociale) er, at man får hørt noget musik, man ikke kender.

For længe siden hos Busk foreslog Balbrech, at vi skulle lave en tråd med god musik. Siden snakkede Hylle og jeg om det samme over en pizza, så her kommer tråden, selvom det jo kun kan være ud fra egne subjektive præferencer.

For at holde tråden overskuelig vil jeg foreslå, at man som forummedlem kun laver ét indlæg, som man kun selv opdaterer.

Jeg vil forsigtigt lægge ud med et par skiver (der skal nok komme flere).

Liste:
Allan Taylor - Hotels and Dreamers, Medie: CD (Subjektiv: Især spor 1 "The Beat Hotel" har rigtig god dybde, andre numre er lidt "sløve")

Cæcilie Nordby - Silent Ways, Medie: CD (Subjektivt: Godt indspillet, og herlig anderledes indspilning af kendte numre)

John Mayer Trio - Try, Medie: LP (Subjektivt: Især de tunge blues numre er fede, lidt mørkt indspillet)

Patrcicia Barber - Companion, Medie: CD (Subjektivt: Live jazz caféstemning)

Back to Top
Fasen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 02 Okt 2009
Online Status: Offline
Posts: 372
  Quote Fasen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Sep 2014 at 09:30
Jamen et par indspark herfra:

Kunstner: Cornelius: Album: Sensuous. Elektronisk musik med rigtig god dynamik. Specielt det track der hedder: Fit song, er der godt smæk på, mange detaljer og en helt fantastisk stortromme. Medie CD/Flac.

Kunstner: Agnel Obel: Album: Aventine. Det track der hedder the Curse.
Lyder bare godt. Specielt over et godt head-fi setup. Cello eller hvad den hedder lyder pisse fedt. Medie CD/Flac.

Kunstner: Neil Young: Album: Mirrorball. Track: Throw your hatred Down.
Ikke verdens bedste optagelse, men så alligevel ganske fængende. Fed, fed guitar solo og i det hele taget godt tempo. Medie CD/Flac.

Kunster: R.I.S.E. Album: Evolutions in sound - Live. Track: Oh Death.
Live optagelse, der lyder rigtigt godt. Spoken Word med en super bas bassline. Og vokalen er også lige i skabet. Har ikke kunne finde den på andet end Spotify , desværre. Men der lyder det faktisk også rigtigt godt.






Edited by Fasen - 06 Sep 2014 at 09:37
Belles Soloist 3
Micromega PW-250 poweramp
Sonos Connect
REGA DAC
Tannoy DMT 10MKII
2x15" Peerless SLS subs.
Back to Top
Digital_thor View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 03 Mar 2011
Online Status: Offline
Posts: 622
  Quote Digital_thor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Sep 2014 at 09:42
Jeg er blevet glad for Ulla Henningsen - kan ikke lige huske album.  Men det er i mine øre god musik til at slappe af til - samt godt indspillet.
Back to Top
Hylle View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jan 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 656
  Quote Hylle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 Sep 2014 at 19:42
Det er jo sjovest at komme med forslag som ikke er dem, man falder så let over. Her er lidt af hvad jeg har lyttet til af nyere og gammelt musik på det seneste.

liste : 
Lynyrd Skynyrd : Endangered Species,Medie : CD (1994) (Overvejende akustisk blues i lidt beskidt sydstats stil, men rigtig godt ærligt optaget uden en masse tilsatte effekter.)

Emeli Sandé : Live Royal Albert Hall,Medie CD/DVD (2013) (R&B/POP/JAZZ alternativ med kant til Adele, måske lidt lyst live optaget)

Wynton Marsalis & Eric Clapton : Medie CD (2011)(Jazz/Blues), med kraftig påvirkning af gammel New Orleans Jazz med masser af blæsere på. Stiller kæmpe krav til anlæg, svær at opløse de mange blæsere på en gang, kan blive meget grimt! men når opløsningen/detaljeringsgraden er iorden kan man høre et kæmpe rum omkring musikkerne, specielt dybde perspektiv. 





Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 Sep 2014 at 22:29
Starter stille ud.

Kunster som er værd at nævne
-Kygo [eletronisk]

Albums
-Jennifer Warnes - The Well - 24 karat gold edition
-Lowland - Classical Trancelations 


Enkeltsange - Genre
Akustisk 
-One Man Lioun - 一人靜 (total lækkert track)

Electronisk
-Schiller - Always You + Reprise

Jazz
-Keb' Mo' - Whole 'Nutha Thang


Edited by JAV - 15 Sep 2014 at 22:22
Back to Top
balbrech View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 01 Jul 2009
Location: Brande
Online Status: Offline
Posts: 395
  Quote balbrech Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Sep 2014 at 12:08
Jeg syntes ofte at musikken man lytter til når man lytter 'seriøst' bliver lidt abstrakt, altså musik at en helt anden type/karakter end det jeg ellers bedst kan lide.....
Kunne være fedt om 'radiohits' også var med på listen, jeg ER klar over at de TYPISK ikke har højeste produktionskvalitet/mix og at det ofte kigges lidt 'skævt' til at man spiller et HIT når der skal lyttes 'seriøst'...... men der kommer faktisk fra tid til anden SUPER gode indspildninger, der OGSÅ hitter.......så tænk GERNE dem med :-)
Når jeg tænke tilbage kommer jeg i tanke om Norah Jones, som var et KÆMPE hit og OGSÅ blev voldbrugt til lyttetests, andre lignende var/er Katie Melua godt og brugt......
Albert :-)
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz