Forum Home Forum Home > Andet > Off-Topic
  New Posts New Posts RSS Feed: Julefrokost 2014
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Julefrokost 2014

 Post Reply Post Reply Page  123 31>
Author
Message
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Offline
Posts: 632
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Julefrokost 2014
    Posted: 04 Sep 2014 at 08:07
Hej Alle sammen.
Nu nærmer vi os jo snart juleperioden, så måske vi skal begynde at overveje Julefrokosten 2014?
Jeg har hørt at Balbrech (Bo) overvejer at holde arrangementet, men hvis der er andre der har lyst til at ligge hus til, så sig endelig til. Tongue
Jeg forestiller mig en julefrokost med god stemning og en masse god musik. Personligt håber jeg at der bliver medbragt mange hjemmebyggede højtalere, så vi kan få hørt noget af alt det vi går og bygger i garagerne. Clap Det er trods alt derfor vi tilmeldte os forummet i sin tid. 
Jeg håber at folk vil være med til at støtte op om endnu en hyggelig julefrokost Clap

Hilsen Rune

Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Sep 2014 at 09:38
Ude hos Bo med hjemmebrygget øl - det bliver ikke bedre Wink
Back to Top
balbrech View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 01 Jul 2009
Location: Brande
Online Status: Offline
Posts: 395
  Quote balbrech Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Sep 2014 at 09:43
Jeg tilbyder gerne at holde julefrokost i år :-)
Har da også nogle fantasier om at skulle spille på noget VILDT DIY setup, men vi må se om tiden løber fra mig, det gør den desværre ofte med de fantasier.......

Tænker på setup med MANGE enheder ala Gyphon Poseidon, jeg har MANGE enheder liggende så der er flere muligheder for enhedsvalg, derudover har jeg 'arvet' Ulriks ML elektrostat projekt, så måske det også kunne være en mulighed....
Tænker det hele skal drives af Holm DSPre og digiamps, sikkert IcePower SAX serie, men måske også andre muligheder da det også kunne være FEDT at teste digiamps op mod hinanden, til et aktivt setup som det jeg har i drømmene skal der dog bruges 6 kanaler så det kræver lidt.....
Måske nogen har nogen liggende vi kunne teste på i den sammenhæng?
Om tiden tillader det kunne man også lave en test af det digitale setup med DSPre og analogt filter..... men det tager TID og koster penge, så lad os se........

Kom frisk med ideer :-)

Mit sted er en gård på landet med stue på ca. 70m2 og MEGET dæmpet med højt til loftet (kip) i det meste af stuen, stuen kræver en del GUF for at der er LIV i lyden, men den kan til gengæld også bære STORE konstruktioner hvis de placeres rigtigt, det kunne vi fint gøre på dagen........

Der er god plads til både at hyggesnakke og lytte.

Lad mig høre hvad I syntes?

Har læst at der FØR har været ønske om at høre AKTIVE højttalere, den er jeg MEGET med på da jeg har en ide om det sagtens kunne være en farbar vej at gå.......
Albert :-)
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Sep 2014 at 10:06
Ja, der er meget dæmpet/dødt i din stue - fantastisk til tale/daglig brug men lige lidt i overkanten til HT. Har du prøvet at tage højttalerne ud af "hulen" og placere dem i den åbne del med ryggen ud mod haven?

Edited by USXX - 04 Sep 2014 at 10:07
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Sep 2014 at 10:54
Jeg prøver at få et sæt 2½-vejs Satori med.
Back to Top
balbrech View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 01 Jul 2009
Location: Brande
Online Status: Offline
Posts: 395
  Quote balbrech Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Sep 2014 at 10:55
Nej det har jeg ikke prøvet, men det var tanken at det var i den åbne ende vi skulle spille til julefrokosten...... Stuen i det daglige, passer bedst som det er møbleret nu, syntes vi......
Albert :-)
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Sep 2014 at 11:00
Det var også blot til julefrokosten, jeg mente Smile
Back to Top
Hylle View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jan 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 656
  Quote Hylle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Sep 2014 at 12:26
Jeg er klar på min første speakerbuilder julefrokost hos balbrech. Jeg kan måske medbringe mit Vifa+horn projekt, ellers kan jeg evt holde et lille åbenhus arrangement nogle timer før julefrokost start. hvis nogen gerne vil høre dem. Jeg boer kun ca 25 km fra balbrech. Mine højttalere egner sig egentlig kun til små "forsamlinger" da de er meget retningsbestemt i lydudstrålingen. Jeg vil egentlig også helst spille på mit eget grej, som de er lavet på.
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Sep 2014 at 16:51
Er der nogen dato på endnu?
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Sep 2014 at 18:31
Herfra vil lyde forslag om lørdag d. 22/11, lørdag d. 29/11, lørdag d. 6/12 eller lørdag d. 20/12.

Edited by USXX - 04 Sep 2014 at 18:31
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123 31>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz