Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Delefiltre
  New Posts New Posts RSS Feed: ground sound coolback alternativer (aktiv deling)
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


ground sound coolback alternativer (aktiv deling)

 Post Reply Post Reply Page  <12
Author
Message
Roky View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 11 Maj 2012
Online Status: Offline
Posts: 837
  Quote Roky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: ground sound coolback alternativer (aktiv deling)
    Posted: 01 Aug 2014 at 11:20
Førhen var det primært pc lydkort der blev anvendt til digitale filtre indtil stand-alone løsninger som miniDSP og groundsound kom frem.

Jeg tænker at prøve det med et stk : 
http://www.4sound.dk/shop/firewire-lydkort/behringer/fca610.html

Læs også denne tråd: 
http://www.pinkfishmedia.net/forum/showthread.php?t=1544

Lydkort findes i alle prisklasser - Men hvis du ikke har en stationær og derved er nødt til at bruge USB indgang, så løber det hurtigt op.

Jeg glæder mig til at teste af om det er bedre end miniDSP - Og om jeg overhovedet kan få det til at fungere Big smile


Back to Top
rskriver View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 01 Okt 2012
Location: Vesthimmerland
Online Status: Offline
Posts: 182
  Quote rskriver Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Aug 2014 at 11:52
Hvilken miniDSP løsning benytter du nu Roky? :) 2stks 2x4?
Back to Top
Roky View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 11 Maj 2012
Online Status: Offline
Posts: 837
  Quote Roky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Aug 2014 at 14:46
Jep 2 stk 2x4 fra miniDSP ( 2000 kr samlet)

Og det virker rigtig godt.

Back to Top
rskriver View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 01 Okt 2012
Location: Vesthimmerland
Online Status: Offline
Posts: 182
  Quote rskriver Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Aug 2014 at 14:57
Må jeg så spørge hvorfor du vil prøve med ovenstående behringer lydkort istedet? :)

Bare for hyggens skyld?
Back to Top
rskriver View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 01 Okt 2012
Location: Vesthimmerland
Online Status: Offline
Posts: 182
  Quote rskriver Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Aug 2014 at 15:34
Nå men nu tog jeg en beslutning, og har nu bestilt 2 stk 2x4 miniDSP. De var til at komme til for penge :) Så kan jeg da få prøvet at lege med aktiv deling, og se om det er noget for mig.

Mange tak for hjælpen alle.
Back to Top
Roky View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 11 Maj 2012
Online Status: Offline
Posts: 837
  Quote Roky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Aug 2014 at 18:02
Held og lykke med det :-) husk at du selv skal købe strømforsyning til dem (omend USB til computer fungerer ok som start)

Jeg vil prøve lydkort for at se om lyden kan blive endnu bedre. Der er dog rigtig gode muligheder for at lege med filter i miniDSP.

Jeg vil gerne udelade den ekstra konvertering som jeg har lige nu. Pt streamer jeg fra pc til squeezebox til dac til miniDSP. Ved brug af lydkort kan jeg holde det digitalt hele vejen til udgang på kortet og til min forforstærker. Der er også det aspekt at jeg synes det er spændende at rode med. Er ret fedt hvis jeg kan få det til at fungere sådan at jeg kan bruge andre kilder (tv) og så køre igenem lydkortet sådan at jeg ikke er begrænset af kun at køre igennem computer. Hvorvidt det kan lykkes er så spørgsmålet.

Et andet spørgsmål er om kvaliteten på det behringer lydkort er høj nok. Normalt koster den funktionalitet fra et USB lydkort adskillelige tusinde kroner.
Back to Top
Kjeldsen View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jun 2011
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 171
  Quote Kjeldsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Dec 2014 at 12:57
Du kan jo også have et rent digitalt signal i MiniDSP. Jeg bruger ikke analogindgang, men spdif fra PC til MiniDSP.

Jeg har også rodet med PC løsningen, men gik kold i intern routing. Jeg brugte Foobar og det virkede fint herfra, men det skal jo helst være det hele fra PC'en der går gennem foobar og dermed gennem delefilter.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz