Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Delefiltre
  New Posts New Posts RSS Feed: ground sound coolback alternativer (aktiv deling)
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


ground sound coolback alternativer (aktiv deling)

 Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Message
rskriver View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 01 Okt 2012
Location: Vesthimmerland
Online Status: Offline
Posts: 182
  Quote rskriver Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: ground sound coolback alternativer (aktiv deling)
    Posted: 29 Jul 2014 at 18:48
Hej alle.

Har for sjov luret lidt på Ground Sounds Coolbacks, men synes prisen er lidt over hvad jeg vil ofre.

Er der nogle alternativer? Kravet er programmerbar DSP og 3-vejs aktiv deling. Gerne plate amp.
Har fx. Hypex en der kan dette? Synes kun jeg kan finde hypex 2-vejs plates.

Mvh
Back to Top
vincent. View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 03 Nov 2012
Online Status: Offline
Posts: 289
  Quote vincent. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 Jul 2014 at 20:02
Du kan købe løse moduler fra hypex samt en dsp, men inden du får set dig om ender det med at koste det samme eller mere end ground sound, dernæst er det også værd at kigge på gensalgsværdigen som bare er bedre på ground sound færdig produkt end noget du selv flækker sammen af løse hypex stumper..

Så spar det sidste sammen og køb ground sound. Af og til er der nogle demo tilbud på deres side, det er værd at holde øje med.
Back to Top
Enthusiast View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 19 Okt 2011
Location: Storkøbenhavn
Online Status: Offline
Posts: 1134
  Quote Enthusiast Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 Jul 2014 at 22:42
Nu spørger du efter alternativer til Ground Sound.
MiniDSP har også lavet lidt forskellige plate-amps.
Bl.a. nogle stykker med ICE-power forstærkermoduler.

Skal man op i deres 3-vejs pladeforstærker bliver prisen dog den samme som Ground Sounds produkter, eller måske endda højere, når fragt, told etc. bliver lagt til.

Hvis det ikke nødvendigvis skal bygges ind i højttalerne, kan man jo også starte med en separat DSP (Ground Sound, Hypex eller MiniDSP) og så have et par ekstra (betalbare) effektforstærkere stående i Hi-Fi rack'et.

Back to Top
daniels View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Ringsted
Online Status: Offline
Posts: 400
  Quote daniels Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 Jul 2014 at 22:43
Jeg har også længe kigget efter alt hvad jeg har kunnet finde på markedet af lignede løsninger, men det ender altid med noget som alligevel ikke helt kan det samme - og så bliver prisen også ret høj.

Ground Sound er p.t. den bedste løsning jeg har fundet - ud over selvbyg.

Selv med selvbyg ender man hurtigt i samme prislag og så har man brugt lang tid og besvær på noget, som man bare kunne montere i ét stykke med Ground Sound.

Men jeg er altid på udkig efter bedste (pris/ydelse) løsning
__________________________________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
Back to Top
rskriver View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 01 Okt 2012
Location: Vesthimmerland
Online Status: Offline
Posts: 182
  Quote rskriver Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 Jul 2014 at 02:12
Tak for svar drenge.

Havde blot håbet på at der var et billigere alternativ til groundsounds coolbacks. Lader til det må ende i alternativet med den gamle surroundforstærker jeg har stående plus en miniDSP, hvis jeg vil prøve at lege med aktiv deling. Øv. En plateamp i røven af hver højttaler med computerstyret DSP var ellers drømmen, men 17000kr er latterligt mange penge i forhold til mit hifi-budget :) Måske der kan spares sammen til det over en årrække, men det bliver ikke lige nu :)


Back to Top
Enthusiast View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 19 Okt 2011
Location: Storkøbenhavn
Online Status: Offline
Posts: 1134
  Quote Enthusiast Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 Jul 2014 at 08:58
En af fordelene ved at købe en færdig/samlet aktiv løsning er jo også, at DSP og forstærkermoduler er justeret ind, så de arbejder optimalt sammen.

Jeg arbejder selv med en aktiv/digital løsning fra Ground Sound med opdelt/ekstern DSP og forstærker dele.

Det eneste jeg er ked af nu, er at mine effektforstærkere og 2 gange digitale filtre fylder lidt meget i hifi-racket og jeg skal tænde på flere kontakter, når jeg vil spille musik (hvis jeg ikke tænder og slukker på hovedafbryderen i væggen).

Kvaliteten af Ground Sound produkterne er jeg godt tilfreds med og det hele er nemt at arbejde med.
Jeg kan ikke kommentere på kvaliteten af Hypex eller MiniDSP, da jeg aldrig selv har prøvet disse produkter.
Back to Top
Roky View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 11 Maj 2012
Online Status: Offline
Posts: 837
  Quote Roky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 Jul 2014 at 22:32
Der er også muligheden for at køre aktive delefiltre via lydkort.
Back to Top
rskriver View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 01 Okt 2012
Location: Vesthimmerland
Online Status: Offline
Posts: 182
  Quote rskriver Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 Jul 2014 at 23:00
Hmm, det har jeg ingen kendskab til Roky. Kunne du evt smide et link eller 2? :)
Back to Top
vincent. View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 03 Nov 2012
Online Status: Offline
Posts: 289
  Quote vincent. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 Jul 2014 at 23:45
der er masser af muligheder for deling, men bundlinjen er næsten altid den samme, inden man er færdig med at stykke det sammen er ground sound løsningen billigere og i mange tilfælde bedre.

Men for at belyse det lidt nærmere, hvad er så dine krav til løsningen, hvad vægter du højest?
Back to Top
rskriver View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 01 Okt 2012
Location: Vesthimmerland
Online Status: Offline
Posts: 182
  Quote rskriver Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Aug 2014 at 10:59
Jeg vægter højst at der er mulighed for DSP og at det er en 3-vejs løsning.

Hypex plate amps er noget billigere end Ground Sound alternativet, men de fåes bare ikke som 3-vejs.

Har som nævnt en gammel surroundforstærker stående, som kunne bruges med en miniDSP 4x10 HD som kan hentes hjem til lidt over 4000kr, men ville bare være federe med et par plate amps, så alt det gear ikke behøvede at stå og fylde. :)
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz