Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Nyt DIY projekt. Accuton og Scan speak
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Nyt DIY projekt. Accuton og Scan speak

 Post Reply Post Reply Page  <1234 8>
Author
Message
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Nyt DIY projekt. Accuton og Scan speak
    Posted: 29 Jul 2014 at 07:19
Ser spændende ud, og en ret velvoksen højttaler...;)
Mvh.
Friman
Back to Top
Fasen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 02 Okt 2009
Online Status: Offline
Posts: 372
  Quote Fasen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 Jul 2014 at 09:00
Cool projekt Har du noget info om de andre du har stående, enheder kabinet osv? (
Belles Soloist 3
Micromega PW-250 poweramp
Sonos Connect
REGA DAC
Tannoy DMT 10MKII
2x15" Peerless SLS subs.
Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1509
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 Jul 2014 at 09:05
ja, ville et link til den forberedende tråd være OK?
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 Jul 2014 at 14:44
Originally posted by ronnie rasmussen


du får da NOGET af et delay imellem din diskant og mellemtone

Nej det gør han faktisk ikke, da han can lave delay i ground sound dsp-en.
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
vincent. View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 03 Nov 2012
Online Status: Offline
Posts: 289
  Quote vincent. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 Jul 2014 at 18:02
Som Busk er inde på har jeg netop delayet det i mine ground sound moduler.. Jeg har også rodet lidt med filter, et er sikkert, de enheder er meget følsomme over for ændringer i filteret, så jeg er svært glad ved at jeg køre det på en digital dsp løsning. juster 0.5 db eller ryk dele frekvensen imellem bas mid med 15 Hz og du har noget nyt. Så der skal helt sikkert bruges en del tid på at nørde og måle. Jeg må finde noget måle grej der er bedre egnet til det end smart live som jeg bruger nu. Men der er potentiale i dem, god opløsning og godt med magt i bunden, men det burde der nu også at være med den bestykning, men det er bare sjovere at høre musik når enheder kan få fat i luften i de tunge passager. og jeg får aldrig mast 15 - 18" ind i mit rum med held, det er bare for småt med sine 25M2 til at det giver mening.
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 Jul 2014 at 18:39
Originally posted by vincent.

Som Busk er inde på har jeg netop delayet det i mine ground sound moduler.. Jeg har også rodet lidt med filter, et er sikkert, de enheder er meget følsomme over for ændringer i filteret, så jeg er svært glad ved at jeg køre det på en digital dsp løsning. juster 0.5 db eller ryk dele frekvensen imellem bas mid med 15 Hz og du har noget nyt. Så der skal helt sikkert bruges en del tid på at nørde og måle. Jeg må finde noget måle grej der er bedre egnet til det end smart live som jeg bruger nu. Men der er potentiale i dem, god opløsning og godt med magt i bunden, men det burde der nu også at være med den bestykning, men det er bare sjovere at høre musik når enheder kan få fat i luften i de tunge passager. og jeg får aldrig mast 15 - 18" ind i mit rum med held, det er bare for småt med sine 25M2 til at det giver mening.

LOL
Jeg har 26m2 som jeg smider 4stk 18" ind i Big smile
Men ja der er ikke noget som når man også kan mærke musikken.
glæder mig meget til at begynde og programere min dcn28 når jeg er færdig.
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
vincent. View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 03 Nov 2012
Online Status: Offline
Posts: 289
  Quote vincent. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 Jul 2014 at 18:50
ha ha naturligvis. Det er vidst mere end hvad mit behov for bund ønsker, men jeg er sikker på at du så ville elske et af de skøre projekter en af mine gode venner har kastet sig ud i. Hvad er det mest naturlige når man alligevel bygger nyt, støbe et bashorn ned i gulvet, hvad ellers, det bliver bestyrket med 4 stk. 15" i hver side, det har en gain på 28 db hver 15" har en følsomhed på 99DB så jeg er helt sikker på at han ALDRIG løber tør for energi i bunden... Men jeg er glad for min hørelse så jeg holder mig til mere beskedne projekter.

Men uha jeg kan kun give dig ret i at der ikke er noget støre en glæde ved at skulle programmere DSP på ens nye system.
Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1509
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 Jul 2014 at 20:06
Vi er nok lige nødt tll at have et link til din vens hornprojekt hvis han har postet noget. Ellers sig at han skal! Sådant er set før, men det er lige stort hver gang.
Back to Top
vincent. View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 03 Nov 2012
Online Status: Offline
Posts: 289
  Quote vincent. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 Jul 2014 at 20:15
Lige nu er det kun nogle store huller i gulvet, men jeg skal nok tage lidt billeder og samle lidt info når han når til at få liv i det..
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 Jul 2014 at 21:05
Originally posted by vincent.

ha ha naturligvis. Det er vidst mere end hvad mit behov for bund ønsker, men jeg er sikker på at du så ville elske et af de skøre projekter en af mine gode venner har kastet sig ud i. Hvad er det mest naturlige når man alligevel bygger nyt, støbe et bashorn ned i gulvet, hvad ellers, det bliver bestyrket med 4 stk. 15" i hver side, det har en gain på 28 db hver 15" har en følsomhed på 99DB så jeg er helt sikker på at han ALDRIG løber tør for energi i bunden... Men jeg er glad for min hørelse så jeg holder mig til mere beskedne projekter.

Men uha jeg kan kun give dig ret i at der ikke er noget støre en glæde ved at skulle programmere DSP på ens nye system.

 Clap
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1234 8>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz