Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Satori 2½-vejs
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Satori 2½-vejs

 Post Reply Post Reply Page  <12345 6>
Author
Message
Eriek View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger

Jebra Audio

Joined: 05 Maj 2010
Location: DK
Online Status: Offline
Posts: 96
  Quote Eriek Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Satori 2½-vejs
    Posted: 04 Sep 2014 at 19:10
Ja det er rigtigt, du skrev at der kommer flere versioner på forrige side.
Jeg havde umiddelbart tænk mig at bygge mine amps ind i ht. De fylder ikke nævneværdigt da der er tale om et par pascal kl.D. Stereotrin pr. Ht. 
 
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Sep 2014 at 08:13
@Eriek; man kan jo ændre/tilføje alt det, man har lyst til - man skal bare holde sig for øje, at det så er en (helt) anden højttaler, man får ud af det. Husk at bitumen fortrænger volumen (jeg kunne have tænkt det ind fra starten, men det har jeg valgt ikke at gøre).
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Sep 2014 at 12:06
HvornÃ¥r kommer der billeder? Smile
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Sep 2014 at 13:29
Billeder har jeg en del af (samt 3D renderings), men jeg har valgt ikke af smide dem op her. Godt nok har højttalerne været vist pÃ¥ High End i München, men det er ikke vores (Danesian Audio's) produkt, sÃ¥ jeg synes ikke, at jeg kan offentliggøre alle detaljer her - blot skabe lidt interesse. Du kan fÃ¥ dem at se/høre til julefrokosten, regner jeg med Wink. Designet, omend det er simpelt, er lidt futuristisk. Det egner sig ikke rigtig til finer (kunne sagtens lade sig gøre, men det ville ikke se rigtigt ud med/pÃ¥ facetterne), sÃ¥ umiddelbart bliver de tilbudt i hvid (satin) og sort (piano?).

Edited by USXX - 05 Sep 2014 at 13:30
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Sep 2014 at 13:33
Er der mÃ¥ske sÃ¥ et navn sÃ¥ man kan søge efter det pÃ¥ nettet Wink
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Sep 2014 at 13:59
Nej, den har ikke noget navn (endnu), og mig bekendt har vi ikke lagt noget på nettet omkring denne højttaler overhovedet (andet end det, jeg har lagt herinde).
Back to Top
balbrech View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 01 Jul 2009
Location: Brande
Online Status: Offline
Posts: 395
  Quote balbrech Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Sep 2014 at 14:02
Hvad hed den i Munchen? eller hvilken stand? Så kan Google MÅSKE hjælpe :-)også uden at DU gør noget forkert, i forhold til nogen.....
Albert :-)
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Sep 2014 at 14:17
STOP nu - I finder den ikke på Google (jeg har ikke kunnet finde den der, så i al beskedenhed tvivler jeg på, at I kan - det er kun hvis en eller anden nørd har taget et billede og lagt det et eller andet sted). Det er flere år siden i München - 2011. Den har bare ligget stille siden, indtil jeg fik tid/lyst til at lave et virkelig velfungerende filter.
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Sep 2014 at 14:25
SÃ¥ venter vi bare toldmodigt til julefrokosten Smile
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Sep 2014 at 01:01
Originally posted by USXX

 Synes du, det er tæt?!? Af hensyn til lyttehøjde (og harmonisk udseende) skal den da ikke længere ned - sÃ¥ skulle hele højttaleren da have været højere (og det uden nogen anden grund).
Ja okay, hvis man er fast besluttet på én højdeplacering :)
Originally posted by USXX

 Der er ingen nævneværdige problemer med diffraktioner, hvis det er det, du tænker pÃ¥ - ogsÃ¥ takket være facetterne.
Okidoki, det var det jeg fiskede efter.

Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12345 6>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz