Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: 2,5 vejs SS & SB
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


2,5 vejs SS & SB

 Post Reply Post Reply Page  <1 345
Author
Message
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: 2,5 vejs SS & SB
    Posted: 17 Jul 2014 at 19:14
Originally posted by USXX

Ok, men jeg kommer ikke til at regne på det...

Helt i orden. Du har allerede hjulpet mig fint på vej. Det er jeg taknemmelig for!

Det er altid rart at få øjne på udefra. Ellers har man tendens til at køre lidt fast i det...
Mvh.
Friman
Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Jul 2014 at 19:08
Har lige smidt et lag bitumen bag på diskanten. Jeg fatter minus...?! Det er jo en langt bedre, finere opløst, detaljeret og dynamisk enhed at lytte på...!
Det er da et tweak der virkelig gør en forskel...;)

Enheden er jo ret god naturel, men det her løfter den godt nok noget højere op.

Mht bassen, så lytter jeg stadig blot med de længere porte, og det er ganske godt, og langt bedre end tidligere. Til de fleste typer musik ville jeg ikke ændre noget, men prøver med lidt sandposer i bunden inden for nærmeste fremtid, og ser hvad der så sker...
Mvh.
Friman
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Jul 2014 at 19:15
Lækkert arbejde Friman Clap
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Jul 2014 at 19:16
Mange takker!
Mvh.
Friman
Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1508
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Jul 2014 at 09:03
Godt tip med bitumen på diskant!

Hvis den sidder i baskammeret, er det nemt at forestille sig mekanismen, med mindre intermodulation.
Back to Top
chris-torb View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 09 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 105
  Quote chris-torb Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Jul 2014 at 10:06
Originally posted by friman

Har lige smidt et lag bitumen bag på diskanten. Jeg fatter minus...?! Det er jo en langt bedre, finere opløst, detaljeret og dynamisk enhed at lytte på...!
Det er da et tweak der virkelig gør en forskel...;)

Enheden er jo ret god naturel, men det her løfter den godt nok noget højere op.

Mht bassen, så lytter jeg stadig blot med de længere porte, og det er ganske godt, og langt bedre end tidligere. Til de fleste typer musik ville jeg ikke ændre noget, men prøver med lidt sandposer i bunden inden for nærmeste fremtid, og ser hvad der så sker...

Hej friman

Du har formodentligt set min udgave af "tweaket"


Det behøver selvfølgelig ikke være sådan en klods, som jeg har limet på - kunne sagtens forestille mig at et lag bitumen ville kunne gøre det.

Men nu er det jo snart overflødigt, hvis vi skal have monteret den nye Satori diskant i sort/sort :-)

Mvh
Chris-torb



Edited by chris-torb - 22 Jul 2014 at 10:17
Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Jul 2014 at 10:48
Så godt dit tweak, og tak for det. Det virker formidabelt!

Ved ikke med de Satori. Ville rigtig gerne skifte, men jeg er en klovn til alt det filter-halløj, så det er ikke sikkert jeg begiver mig ud i det selv...
Mvh.
Friman
Back to Top
chris-torb View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 09 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 105
  Quote chris-torb Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Jul 2014 at 11:32
Originally posted by friman

Så godt dit tweak, og tak for det. Det virker formidabelt!

Ved ikke med de Satori. Ville rigtig gerne skifte, men jeg er en klovn til alt det filter-halløj, så det er ikke sikkert jeg begiver mig ud i det selv...

Jeg har heller ikke måleudstyr - men som Ulrik skrev, så er det formodenligt ikke nødvendigt at ændre i filteret overhovedet. 
Den ene dB som Satori'en har mindre i følsomhed, vil jo kun kræve en udskiftning af seriemodstanden fra 1,5 Ohm til måske 1 Ohm.

Og da filteret i forvejen er trimmet lidt op i diskanten, vil det måske slet ikke være nødvendigt.

Jeg forventer at forsøge, når den kommer i butikkerne.

Jeg synes at RDC diskanten lyder rigtig fint, men er lidt ked af "4 punkts bespændingen" i så forholdsvis tynd en plastik diskantfront. Min sidder ihvertfald og "buler udad" imellem bespændingerne.

Lige den problematik vil være løst med Satori'ens 6 punktsbespænding i en alu-front.

Men vi må se hvad tiden bringer :-)

Mvh
Chris-torb
Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Jul 2014 at 11:37
Er fuldstændig enig mht enhedens fysiske udformning og bespænding. Det er jeg også lidt ked af...

Hardware oplevelsen står på ingen måde mål med 15w... Lydmæssigt er jeg umiddelbart fint tilfreds, selvom jeg da godt ved det kan gøres lidt bedre...
Savner i udgangspunktet ikke noget, men man jagter jo altid noget der lige er lidt bedre...;)
Mvh.
Friman
Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Aug 2014 at 13:32
Som tidligere lovet er filteret...
Filter025.pdf

Edited by friman - 05 Aug 2014 at 13:36
Mvh.
Friman
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 345

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz