Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: 2,5 vejs SS & SB
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


2,5 vejs SS & SB

 Post Reply Post Reply Page  <1 2345>
Author
Message
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: 2,5 vejs SS & SB
    Posted: 17 Jul 2014 at 09:08
F... de er fede...!

Ærgeligt at der altid skal rodes med filter for at skifte enheder. Det er desværre ikke en af mine kompetencer...);
Mvh.
Friman
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 Jul 2014 at 09:36
Hey,

Wow de ser godt ud. Godt arbejde Clap
Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 Jul 2014 at 09:37
Højttalerne eller Ulriks enheder...?

;)
Mvh.
Friman
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 Jul 2014 at 10:25
Begge :)
Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 Jul 2014 at 10:26
Takker...;)
Mvh.
Friman
Back to Top
chris-torb View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 09 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 105
  Quote chris-torb Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 Jul 2014 at 11:01
Originally posted by friman

F... de er fede...!

Ærgeligt at der altid skal rodes med filter for at skifte enheder. Det er desværre ikke en af mine kompetencer...);
 
Spørgsmålet er jo så, hvor forskellig SB29'eren er fra Satori'en....
 
Jeg er med på, at den er forbedret på mange områder, men frekvensgang og impedans ser rimelig ens ud..
 
Er det en 1-1 swap, Ulrik ? :-)
(bortset fra undersænkningen, som jo skal have en 1mm mere)
 
mvh
Torben
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3095
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 Jul 2014 at 11:22
Det er aldrig 1:1 swap!

Den primære forskel er magnetsystemet, som er yderligere optimeret i TW29R. Der er to kobberkapper (udvendig og indvendig - SB29RDC har "kun" indvendig kobberkappe. Forskellen ses på den induktive del af impedanskurven.), og så har den (TW29R) drejet "under-cut" polstykke, hvor SB29RDC har koldsmedet T-yoke (bagplade/polstykke i et) med lige polstykke (stadig med venturi indvendig). Bløddelen er den samme. Derudover har TW29R bagkammer i støbt aluminium (plast på SB29RDC) med spyd hele vejen op til understøtning/fastgørelse af membranen i midten (SB29RDC har i plast-bro øverst på polstykket til samme formål) - og så er der den to-delte alu-front med afkobling mellem delene. Den hørbare forskel kommer hovedsageligt fra magnetsystemet.


Edited by USXX - 17 Jul 2014 at 11:24
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3095
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 Jul 2014 at 11:28
TW29R har 1 dB lavere følsomhed end SB29RDC (luftgabet skal åbnes op for at gøre plads til den udvendige kobberkappe - derved mistes lidt BL), så dæmpemodstanden i filteret skal som minimum ændres en lille smule. Jeg tror dog, at du vil ende med helt samme filterkonfiguration. Jeg gætter på, at det er et 3. ordens filter, du har siddende. Måske skal en af kondensatorerne trimmes én værdi til den ene side - måske slet ikke (så det er alligevel tæt på 1:1 swap).

Edited by USXX - 17 Jul 2014 at 11:29
Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 Jul 2014 at 12:11
Jeg kan uploade filteret senere hvis det. Det er 1.ordens på basserne og 2.ordens på diskanten...
Mvh.
Friman
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3095
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 Jul 2014 at 12:30
Ok, men jeg kommer ikke til at regne på det...
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 2345>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz