Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Ny biosub
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Ny biosub

 Post Reply Post Reply Page  <123>
Author
Message
Fasen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 02 Okt 2009
Online Status: Offline
Posts: 372
  Quote Fasen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Ny biosub
    Posted: 15 Jun 2014 at 18:05
Nej havde ikke boret for , for på 19mm mdf plejer det ikke at være nødvendigt med de skruer jeg bruger. Men det ved jeg så til næste gang , hehe :)
Belles Soloist 3
Micromega PW-250 poweramp
Sonos Connect
REGA DAC
Tannoy DMT 10MKII
2x15" Peerless SLS subs.
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Jun 2014 at 06:53
Godt arbejde, og godt at se at du får ungerne med i højttaler byggeriet, selvom det giver visse omkostninger til deres hi-fi på deres værelser. Smile
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Fasen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 02 Okt 2009
Online Status: Offline
Posts: 372
  Quote Fasen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Jun 2014 at 09:59
Ja der må vi se hvad tiden bringer . Har allerede kigget på noget til den store på 7 :) meeeen må hellere slå koldt vand i blodet.
Belles Soloist 3
Micromega PW-250 poweramp
Sonos Connect
REGA DAC
Tannoy DMT 10MKII
2x15" Peerless SLS subs.
Back to Top
Fasen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 02 Okt 2009
Online Status: Offline
Posts: 372
  Quote Fasen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Jun 2014 at 12:52
Så kom der vægtskiver , rustfri stål 175g stykket. Så kommer jeg op på 800g pr passiv. Så er tuningen 22hz i de 40 liter kabinettet er:


Monteret:

Belles Soloist 3
Micromega PW-250 poweramp
Sonos Connect
REGA DAC
Tannoy DMT 10MKII
2x15" Peerless SLS subs.
Back to Top
Fasen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 02 Okt 2009
Online Status: Offline
Posts: 372
  Quote Fasen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Jun 2014 at 12:53
Og der blev slebet og spartlet kanter:



Belles Soloist 3
Micromega PW-250 poweramp
Sonos Connect
REGA DAC
Tannoy DMT 10MKII
2x15" Peerless SLS subs.
Back to Top
Fasen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 02 Okt 2009
Online Status: Offline
Posts: 372
  Quote Fasen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Jun 2014 at 13:59
Så blev den malet:


Enheder monteret:


Monteret 2:



10" vs 12":



Its ALIIIIIVE :





Så er der bare lidt justering og tilkøring mv der mangler. Et hurtigt kig på filmen TITAN A.E gav et godt resultat (Scenerne med de gigantiske iskrystaller i slutningen, herlig dybbas :-)).

Alt i alt er jeg tilfreds med resultatet.

Næste projekt er at få færdiggjort mine UCD400 monoblokke og mine baghøjttalere når Simon en dag finder vej til sjælland Big smile


Edited by Fasen - 22 Jun 2014 at 14:36
Belles Soloist 3
Micromega PW-250 poweramp
Sonos Connect
REGA DAC
Tannoy DMT 10MKII
2x15" Peerless SLS subs.
Back to Top
Svenskeren View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 22 Apr 2011
Location: Aigremont
Online Status: Offline
Posts: 383
  Quote Svenskeren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 Jun 2014 at 20:21
Det ser rigtig smukt ud!

Hvordan har du malet den?
Og Titan A.E. - har du den på DVD eller BluRay (eller noget helt andet!)

Hilsner
Godt begyndt er halvt fuldendt!
Back to Top
Fasen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 02 Okt 2009
Online Status: Offline
Posts: 372
  Quote Fasen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 Jun 2014 at 08:45
Takker

Den er malet med Beckers snickeri finish. Først er der spartlet med MDF spartel på samlinger mv. Så er der slebet, påført hvid trælim blandet op med vand og så slebet igen. Rullet med skumrulle. Man kan se samlinger tæt på , så det er ikke perfekt, men fra sofaen ser det fint ud

Titan AE fås kun på DVD desværre, er aldrig udkommet på blu ray hvilket er en skam. Men DTS lydsporet på DVD'en er ganske godt og dynamisk.
Dvs den ligger på netflix i f.eks UK, men tror bestemt ikke lysporet er bedre af den grund. Jeg har den amerikanske udgave, da den danske så vidt jeg husker IKKE havde DTS lydspor, men kun 2.0 dolby.


Edited by Fasen - 27 Jun 2014 at 08:46
Belles Soloist 3
Micromega PW-250 poweramp
Sonos Connect
REGA DAC
Tannoy DMT 10MKII
2x15" Peerless SLS subs.
Back to Top
Svenskeren View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 22 Apr 2011
Location: Aigremont
Online Status: Offline
Posts: 383
  Quote Svenskeren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 Jun 2014 at 14:47
Originally posted by Fasen

Takker

Den er malet med Beckers snickeri finish. Først er der spartlet med MDF spartel på samlinger mv. Så er der slebet, påført hvid trælim blandet op med vand og så slebet igen. Rullet med skumrulle. Man kan se samlinger tæt på , så det er ikke perfekt, men fra sofaen ser det fint ud

Titan AE fås kun på DVD desværre, er aldrig udkommet på blu ray hvilket er en skam. Men DTS lydsporet på DVD'en er ganske godt og dynamisk.
Dvs den ligger på netflix i f.eks UK, men tror bestemt ikke lysporet er bedre af den grund. Jeg har den amerikanske udgave, da den danske så vidt jeg husker IKKE havde DTS lydspor, men kun 2.0 dolby.


Ja - jeg kan se at der bliver diskuteret livligt forskellige steder på nettet omkring muligheden for en BluRay udgivelse. Jeg har "fundet" en 720P version på nettet, som jeg lige skal kigge på når jeg kommer hjem fra ferie
Godt begyndt er halvt fuldendt!
Back to Top
Fasen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 02 Okt 2009
Online Status: Offline
Posts: 372
  Quote Fasen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Jun 2014 at 08:00
God fornøjelse!
Belles Soloist 3
Micromega PW-250 poweramp
Sonos Connect
REGA DAC
Tannoy DMT 10MKII
2x15" Peerless SLS subs.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz