Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Mine nye fronter.
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Mine nye fronter.

 Post Reply Post Reply Page  <12
Author
Message
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Mine nye fronter.
    Posted: 25 Maj 2014 at 13:49
Fedt. Hvordan spiller de AMT'er?
Back to Top
Fasen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 02 Okt 2009
Online Status: Offline
Posts: 372
  Quote Fasen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maj 2014 at 13:55
Bedste diskant jeg har haft igennem tiderne. Spiller uanstrengt og med rigtig god krop. Men afslører også når noget er dårligt indspillet.
Og skruer man op, så følger den med og er aldrig presset.
Kunne måske mangle en smule luft, men er ikke noget jeg som sådan ser som et minus (kan også skyldes min hørelse, er ikke 20 mere :-)). Bækkener lyder bare rigtigt på dem.

Edited by Fasen - 25 Maj 2014 at 14:05
Belles Soloist 3
Micromega PW-250 poweramp
Sonos Connect
REGA DAC
Tannoy DMT 10MKII
2x15" Peerless SLS subs.
Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1510
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maj 2014 at 14:56
Originally posted by Fasen

Bedste diskant jeg har haft igennem tiderne.....Bækkener lyder bare rigtigt på dem.

De to ting hænger sammen. AMT diskanter er afhængighedsskabende.

Disse sidesystemer bliver mine nuværende HT´s endeligt! Thumbs Up
Back to Top
Fasen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 02 Okt 2009
Online Status: Offline
Posts: 372
  Quote Fasen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maj 2014 at 15:06
HAHA ja det kan man godt sige de er. Men som alt andet med højttalere, så er det jo en smagssag. Jeg synes bare de lyder "rigtigt" . Har i hvert fald svært ved at forestille mig andre som skulle hamle op med dem, men har naturligvis ikke hørt alt der findes. Kunne godt tænke mig at høre SS's beryllium en dag.

Har skrevet lidt frem og tilbage med LSV achenbach i tyskland som forhandler PHL og han mener at Beyma'en lyder endnu bedre med en 8" , da den så kan deles lidt højere oppe. Eller sågar en 6" når man bruger den uden horn.

Det skal lige siges at den skal have lidt ekstra fyld i bagkammeret, da den har et hæv ved 4khz ca, som kan være lidt svært at filtrere ud som jeg husker det. Det handler bare om lidt ekstra filt/mdm3 bag den filt der er i forvejen. Det fik styr på den nasale lyd som bl.a kvindestemmer fik.
Belles Soloist 3
Micromega PW-250 poweramp
Sonos Connect
REGA DAC
Tannoy DMT 10MKII
2x15" Peerless SLS subs.
Back to Top
vincent. View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 03 Nov 2012
Online Status: Offline
Posts: 289
  Quote vincent. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Jun 2014 at 14:05
Hej Fasen

Du skal bestemt give Scan Speaks Berylliums diskanter et lyt, jeg har både amt (dem adam audio benytter) og scan speaks BE enheder hjemme i stuen, jeg er ikke i tvivl BE enheder gør det bedre, men begge er rasende gode enheder så vi er også ude i hvad der klinger bedst med ens egen smag.. Begge er meget velopløste, men anslag på bækner osv. er mere naturtro på BE enhederne end på AMT enhederne.
Back to Top
Fasen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 02 Okt 2009
Online Status: Offline
Posts: 372
  Quote Fasen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 Jun 2014 at 09:11
Ok rart med lidt input :) lige nu er jeg tilfreds med amt'erne , men hvem ved , kan være jeg ændrer mening. Det er sket før , suk...
Belles Soloist 3
Micromega PW-250 poweramp
Sonos Connect
REGA DAC
Tannoy DMT 10MKII
2x15" Peerless SLS subs.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz