Forum Home Forum Home > Selvbyg af h√łjttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Reference h√łjttalere i reference rum
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login

Reference h√łjttalere i reference rum

Post Reply Post Reply Page  <1 181920
Author
Enthusiast
Enthusiast

Online Status: Offline
  Quote Digital_thor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Reference h√łjttalere i reference rum
    Posted: 25 Okt 2018 at 20:13
Som altid Busk - super arbejde Thumbs Up
Back to Top
daniels View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast

Quote daniels Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 Okt 2018 at 09:21
Originally posted by Roky

Daniels: REW kan nemt danne waterfall-plots. Men det er m√•ske ikke det du s√łger ?

Jeg ved bare ikke helt hvordan jeg skal gennemf√łre m√•lingerne, s√• jeg f√•r et billede af rummet og ikke kun lige de h√łjttalere der st√•r i rummet. Og heller ikke helt hvordan jeg skal tolke de waterfall-plots Question

Jeg synes ikke jeg helt kan finde noget entydigt omkring hvordan man tolker om det er godt eller skidt det man måler.

Kunne være sjovt at sammenligne forskellige rum.
Excentrisk
Excentrisk

Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Okt 2018 at 14:53
Originally posted by daniels

@BuskDet ser rigtigt lækkert ud! Clap
Har du fundet en god m√•de at "m√•le akustikken" p√•?Jeg har haft noget sv√¶rt ved rigtigt at finde noget som nemt kunne vise efterklangstider etc. og dermed vise "kvaliteten" af rummet¬†UnhappyAlle v√¶rkt√łjer jeg har arbejdet med har kr√¶vet en st√łrre gennemgang af m√•linger og analyser - og s√• sidder man stadig tilbage med et resultat som man ikke rigtigt kan vurdere er godt eller skidt¬†OuchMan kan h√łre det, men det kunne v√¶re rart, hvis man ogs√• kunne m√•le det¬†Big smile
Det kunne v√¶re rart med et rimeligt simpelt v√¶rkt√łj, n√•r man skal teste akustikplader, placering etc.

XTz Roomanalyzeren kan jo måle den, den står jo stadig ved mig.
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk

Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Okt 2018 at 14:55
Originally posted by Roky

Busk: virkelig l√¶kkert arbejde ! Det m√• lyde fantastisk! Hvordan deler du ml sub og h√łjttalere. Ruller de selv af, k√łrer du subsne i mono etc :)

Takker

Jeg k√łrer 4vejs aktiv stereo.
Så der er fuld tidskompensering til råddighed.
Jeg deller i dette setup ved 60/300/3500hz 36dB Bessel
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk

Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Okt 2018 at 14:55
Originally posted by Digital_thor

Som altid Busk - super arbejde Thumbs Up

Tak Thorbj√łrn
Back to Top
daniels View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast

Quote daniels Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 Okt 2018 at 09:08
Originally posted by Busk

Originally posted by daniels

@BuskDet ser rigtigt l√¶kkert ud! Clap
Har du fundet en god m√•de at "m√•le akustikken" p√•?Jeg har haft noget sv√¶rt ved rigtigt at finde noget som nemt kunne vise efterklangstider etc. og dermed vise "kvaliteten" af rummet UnhappyAlle v√¶rkt√łjer jeg har arbejdet med har kr√¶vet en st√łrre gennemgang af m√•linger og analyser - og s√• sidder man stadig tilbage med et resultat som man ikke rigtigt kan vurdere er godt eller skidt OuchMan kan h√łre det, men det kunne v√¶re rart, hvis man ogs√• kunne m√•le det Big smile
Det kunne v√¶re rart med et rimeligt simpelt v√¶rkt√łj, n√•r man skal teste akustikplader, placering etc.

XTz Roomanalyzeren kan jo måle den, den står jo stadig ved mig.

Jeg har selv en XTZ, men REW er noget mere detaljeret.
Om den melder ingen room nodes beh√łver ikke betyde om rummet er d√¶mpet balanceret.
Det har jeg oplevet i alle mulige slags rum, behandlet og ikke behandlet.

Men jeg synes stadig ikke helt jeg kan se på målingerne (XTZ, REW, waterfall etc.) om det er godt eller ej.
Kunne bare være rart med et par fingerregler til hvad man skal kigge efter...

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz