Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Reference højttalere i reference rum
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Reference højttalere i reference rum

 Post Reply Post Reply Page  <1 1617181920 21>
Author
Message
vincent. View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 03 Nov 2012
Online Status: Offline
Posts: 289
  Quote vincent. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Reference højttalere i reference rum
    Posted: 03 Jan 2015 at 15:55
Det er bare sjovt at spille musik på sådan et system..
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 Jan 2015 at 17:35
Det er meget meget sjovt Tongue
Glæder mig nu til at komme videre med rummet og så til sidst at bygge front systemet.
Alle enheder er jo i hus Big smile
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Rocka View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 14 Maj 2013
Online Status: Offline
Posts: 27
  Quote Rocka Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 Jan 2015 at 22:43
Det var ogsÃ¥ mest i sjov, jeg tør slet ikke tænke pÃ¥ hvad de enheder koster at fragte til DK... Amerikanerne forstÃ¥r dog at lave sjove enheder til hjemmebiografen. :P
Jeg gad dælme også godt høre hvordan dit system lyder, når det er helt færdigt. Der er bare djævlens langt til Nordsjælland herfra. :(
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Jan 2015 at 00:12
Så er det godt jeg bor tæt på Slagelse.
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Rocka View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 14 Maj 2013
Online Status: Offline
Posts: 27
  Quote Rocka Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Jan 2015 at 11:10
Hæhæ, my bad, dog stadig en del vej. :)
Back to Top
vincent. View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 03 Nov 2012
Online Status: Offline
Posts: 289
  Quote vincent. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 Nov 2015 at 00:08
hvordan går det med projektet?
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 Nov 2015 at 16:30
PT sker der ikke meget, da der både sker en del i familien og dels fordi andre og vigtigere projekter har taget tiden.
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Okt 2018 at 17:22
Nå der har været stille i lang tid.
Men nu begynder der at komme skub i tingene, ja faktisk så meget skub i det så rummet er 99% færdig

Jeg vil poste en del billeder og prøve at forklare projektet bedst muligt, der er lagt meget energi og overvejelser i det, så der har været meget at få til at gå op i en højere enhed.


Bagvægen man sidder op af skal ud over at være skæv i diffuserende også indeholde nogen af alle mine cd-er. Og da de bliver in-wall er der lavet kasser til dem.


Her monteret i skellettet og klar til at montere lys.


Al "afspiller" elektronik står til højre og lytte positionen, og der skal stikpanel til alle signalkabler og strøm til udstyret. Så der løber et 12 pars signal kabel inde i væggen frem til effektforstærkerne. Og så 1 alm stikkontakt til den pc jeg bruger til at programmere med, og 3stk hi-fi strøm med skilletrafo foran.


SÃ¥ med lys


Der er som sagt lavet et solidt skellet af skillerumslægter for at forme rummet som ønsket, næste del er at beklæde med 12mm osb3 krydsfiner. Og lad mig sige det sådan at der væggene er vinklet, loftet er vinklet osv. så er der blevet målt meget og justeret meget. Tungen lige i munden som man siger.


Jeg har ingen ide om hvor mange m3 isolering der er fyldt ind. Men alt hvad der er lavet er der lagt isolering bagved, intet må stå og runge, plus alt bag den nye skal er sammenhængende, og det er kun ved sub væggen at der er adgang derind, men så virker det som en stor basfælde.




SÃ¥ er det loftets tur.
















Så blev bagvæg og loft færdig med deres første lag, næste lag er troldtekt på loftet og difusorer på alt andet.
















Done med loftet.


SÃ¥ komder 26m2 difusorer hjem, ud over de 6m2 der allerede sidder i loftet.


Med så mange plader er en elektrisk fugepistol guld vær.




Først den ene væg ..............


Så den anden væg ...............


Fodpaneler på bagvæggen inden difusor plader.


Alle stik paneler osv. har fået finsk birketrim, så også kontakterne til lyset i reoler.


Strømmen ved anlægget og signal stik.






Det er nemt at save i med en fintandet fuksvans, men det sviner.












Paneler helt færdige.


SÃ¥ blev der sorteret musik.


Venstre amp, hvor man også kan se stikpanelet bag ved den, husk der er 4 kanaler i hver, strøm og trigger signal, plus stik til subberne som er indbygget i væggen.








Lytte position.


Det smukke syn ud gennem ruderne til haven, hvor jeg tit svømmer væk mens musikken spiller.


Beta test af rummet for et par uger siden, min ven skulle lige hen og posere .

Al strøm i rummet er trukket direkte fra tavlen i skærmede instalations kabler, 1000w skille trafo på afspiller elektronikken, og snart 2stk 1500w skilletrafoer foran amps.

Det har kostet mange timer, men nu er det done, ja lige på nær at nu skriget der gamle paneler og døre på frisk maling .

Næste skridt er opgradering af front højttalerne, og der er allerede kommet 16stk enheder hjem til projektet, nu skal jeg bare beslutte mig for diskanter, men mere om det senere.
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Okt 2018 at 18:36
Hold da kaje hvor fedt Thumbs Up Virkelig lækkert. Hvor har du diffuser-paneler fra?

Mangler der ikke et whiskey-skab?
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Okt 2018 at 18:42
Tusind tak
Difusor kommer fra Thomann i Tyskland wds7
NÃ¥r sofaen forsvinder bliver der plads til ROM samlingen
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 1617181920 21>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz