Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Reference højttalere i reference rum
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Reference højttalere i reference rum

 Post Reply Post Reply Page  <1 1213141516 21>
Author
Message
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Reference højttalere i reference rum
    Posted: 16 Sep 2014 at 16:07
Mange tak mmmmmmmmmmmmmmmmm Wink
Da jeg spillede med dem sammen med mine bastard højttalere, blev jeg yderst tilfreds med valget. Jeg fik så også en basis måling af et normalt firkantet rum, så det bliver sjovt at se forskellen når jeg måler på det, hvor subberne både er in-wall og rummet ikke har paralelle overflader mere.

Det er et stort arbejde, men en fornøjelse at lave.
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 Sep 2014 at 17:00
Som du kan ses på billederne så skrider det fremad med opbygning at skelettet til alle de nye vægge i hi-fi rummet.
Og man begynder nu rigtigt at kunne fornemme hvor vildt det bliver, ud over det, så er det nu også nemmere at se hvordan det bliver bedst at indrette.
Så der er taget et valg med hensyn til surround delen, i stedet for 7.2 bliver det 5.2, valget er ret simpelt, grundet de to døre i bagenden af rummet, er det ikke muligt at placere side højttalere af fornuftig karakter og heller ikke placeret optimalt til et reference system. Rummet er jo også blevet lidt kortere, plus at der nu er plads til at fronterne får den fornødne luft til væggen bag ved, gør at der ikke længere er så langt mellem front højttalerne og baghøjttalerne, så det faktisk ikke giver mening at begynde at bøvle med nogen side højttalere som jeg ikke ville blive tilfreds med.

Men ingen grund til at græde over at Busken går på "kompromi", for så snakkede konen og jeg om, at når der nu kun skulle være 2 baghøjttalere, så skulle de sku også være ordentlige, lidt snakken frem og tilbage og et lys gik op for os begge to. Jeg har jo selv tudet ørene fulde på folk om at lyden skal være ens hele vejen rundt i et ordentligt surround system, så endnu en gang blev vi enige om at "put your money where your mouth is" Big smile.

SÃ¥ nÃ¥r nu fronterne bestÃ¥r af Mundorf AMT1908C (94mm) 2stk Scan Speak 12M mellemtoner og 2stk Scan Speak 22W8851. Og jeg har 4 extra 22w liggende, og 2stk extra 12M, ja Ã¥ er der jo allerede tegnet en Center der bliver bestykket præcis som fronterne, og nu er beslutningen sÃ¥ taget om at lave præcis samme bestykning pÃ¥ bag højttalerne. 360graders panorering uden at lyden ændre sig, og ja, de bliver med tiden ogsÃ¥ aktive med Ground Sound. Tongue


Lige et skud af 3D tegningen af den nye center.
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Sep 2014 at 12:52
Så fik jeg tegnet lidt på de omtalte baghøjttalere.




Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Dec 2014 at 18:26
Som nævnt andet steds, så er timen knap pt og der bliver ikke lavet noget på rummet, men det betyder ikke at der ikke stadig kommer stumper ind til det.

Lige pt er det stumper til forstærkerne der vælter ind, og jeg vi arbejde lidt på dem her i den kolde tid, det er lidt nemmere at arbejde på dem når der er en smule tid til overs.


Alt er fra Ground Sound
2stk Amp-tric, softstart modul.
2stk PSU af den store slags.
4stk PA3C, 300W klasse a/b moduler.
4stk HPA2K, 750W klasse h moduler.

De skal til samme blive til 2stk 4kanals blokke til at drive reference højttalerne aktivt.


2stk custom 1200va noratel trafoer med 41v og 82v sekundær vindinger.


Ja det vender ikke rigtigt, da uploaderen vil bestemme retningen.
Men det er en hifi2000 kabinet 25*45*50cm.


Prøve opstilling, det kan vist godt være der Wink
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 Dec 2014 at 15:02
SÃ¥ skete der lidt igen idag.
Det tager lidt tid at finde den rigtige opstilling med den første amp, men regner med nummer 2 kommer til at gå noget hurtigere, og så er det opmåling af bagplade bagefter.



Forboring inden der skæres gevind.


Første H-amp monteret på sin køleprofil.


Ale moduler monteret i den første amp, så er det bundpladens tur, her har jeg valgt at købe en hulplade der passer til, den er nemmere at jonglere med uden af lave ridser i resten.




Der er lige monteret 4stk solide gummifødder på bundpladen.
Så er den første klar, næste kommer i morgen.
Bæstet vejer allerede nu 26kg.
Og så kommer den spændende bagplade, med 2stk speakon og et powercon og de 4stk xlr stik.
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 Dec 2014 at 16:00
Nydeligt arbejde...!
Mvh.
Friman
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 Dec 2014 at 17:59
Takker Friman Thumbs Up
POWER Nuke
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Dec 2014 at 17:23
SÃ¥ er der sket lidt igen.
















Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
vincent. View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 03 Nov 2012
Online Status: Offline
Posts: 289
  Quote vincent. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Dec 2014 at 17:34
ser dæleme godt ud...

Hvornår er der liv i sagerne så man kan komme og få et lyt, det er jo et sjovt projekt du har sat i søen.
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Dec 2014 at 17:40
Mange tak. Har gjort meget ud af kablingen, så strøm er i bunden, højttaler i midten og signal helt i toppen.

Der er lang vej endnu, rummet er jo ikke klar endnu og højttalerne er ikke bygget. Men pt har jeg fået, ufrivilligt, tid på hænderne, så nu kommer det til at rykke fremad.
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 1213141516 21>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz