Forum Home Forum Home > Selvbyg af h√łjttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Reference h√łjttalere i reference rum
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login

Reference h√łjttalere i reference rum

Post Reply Post Reply Page  <1 192021
Author
Excentrisk
Excentrisk

Online Status: Offline
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Reference h√łjttalere i reference rum
    Posted: 25 Feb 2019 at 11:07
Originally posted by friman

Aaarrrhhh det ser fint ud Busk...Thumbs Up

En frontbaffel med form ala Kef Muon med kurver indad omkring MTM kunne blive rigtig flot på den endelige version (I think)...

Har du nogen skitser af det endelige udtryk du vil dele med os?
Takker Friman

Det kunne bestemt være en mulighed. Selv om den er svær at realisere.

Jeg har ikke lavet nogen skitser af det, men lige nu g√•r tankerne i retning af at bekl√¶der hele h√łjttaleren med 12mm sort mdf, og s√• et lag 12mm finsk birkekryds. Og s√• yderlige et lag 12mm sort mdf plus 12mm finsk birke kryds p√• fronten. P√• den m√•de vil der kommer noget spil i det n√•r der laves facetter.
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk

Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Feb 2019 at 12:39
N√• s√• har jeg haft lidt tid til at m√•le og justere, dog stadig baby steps, og der er ikke korrigeret for rum, og ved heller ikke om det er n√łdvendigt endnu.
Jeg har valgt i f√łrste omgang at spiller p√• dem som de 3vejs h√łjttalere de er, det var af samme √•rsag jeg lavede basreflex afstemning, s√• jeg have muligheden for at h√łre dem alene, kunne bruge dem alene. Men ogs√• for at kunne teste hvad jeg fandt bedst at lytte hvad jeg syntes er bedst n√•r de skal bruges i et 4vejs setup.
Jeg har samtidig valgt at tage dem ind i den rå mdf, for at få alt dette afklaret inden jeg bruger lang tid på finish.

Har brugt ca. en time på at måle og grov justere, og så står computeren tændt så jeg kan lave ændringer i mens, det er fordelen ved dsp, lav en ændring, tryk upload og 5sek efter lytter man på ændringen.
Hold i mente at enhederne er helt ny out of the box.
Jeg kan starte med at sige at jeg på ingen måde har fortrudt at gå fuld SB, de her enheder kan bare noget som er ud over det sædvanlige, og der er ingen tvivl om at der er sket noget siden revelator serien.
De spiller r√łven ud af bukser, en detalje rigdom og letflydende m√•de at g√łre det p√• er bare s√• l√¶kker. Jeg er virkelig sp√¶ndt p√• n√•r de har f√•et t√¶sk i en masse timer hvor meget der s√• sker. Men ind til videre har de fuldt ud levet op til min forventning og mere til. Satori enhederne havde jeg store forventninger til, og de levere 110%. Men is√¶r MFC basserne overrasker mig en del, jeg var klar over at jeg ville f√• fuld punch i mellembas omr√•det, men jeg havde nok ikke forventet hvordan de klare bas og nedre basomr√•de. Jeg benytter dem i den beregning der hedder max flad i speakerbuilder pro, man kunne m√•ske nok justere dem til endnu bedre steprespons, men jeg valgte den. Og der er er fuld kontrol, uhyr hurtig og kontant sm√¶k for skillingen n√•r det er kr√¶vet og bl√łd og varm n√•r det er det de bliver bedt om. Og med s√• mange af dem per side, s√• sker der det samme som med mine 18" subber, der kommer en magt i omr√•det, du kan h√łre det store membran areal og fornemme den her: "du kommer bare an g√łr du", det er bare fedt.

S√• laver jeg finish p√• kasserne? det kan i bande p√• jeg g√łr, nu f√•r de en masse spille tid og jeg leger l√łbende med justeringer, og n√•r vejret og tiden bliver til det, s√• kommer de ud og f√•r 2-4 lag mere p√•. Smile

Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Enthusiast View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk

Quote Enthusiast Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Feb 2019 at 21:22
Fedt at se et klassisk Busk projekt her p√• siden igen Thumbs Up
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk

Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Mar 2019 at 13:03
Sp√¶ndende, Busk. Interessant at l√¶se dine tanker mht. Relevator og Satorie serien. Hvad lander din impedans og f√łlsomhed p√•?
Back to Top
Digital_thor View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast

Quote Digital_thor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: Yesterday at 21:17
Fedt Busk Thumbs Up
Vil du dele lidt kurver? Altid spændende at se hvordan tingene måler Smile

Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 192021

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz