Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Reference højttalere i reference rum
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Reference højttalere i reference rum

 Post Reply Post Reply Page  <1 1718192021>
Author
Message
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Reference højttalere i reference rum
    Posted: 22 Okt 2018 at 19:21
Alt for fedt Busk...👍

Glæder mig til at høre det ved lejlighed...🤪
Mvh.
Friman
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Okt 2018 at 19:46
Originally posted by friman

Alt for fedt Busk...👍

Glæder mig til at høre det ved lejlighed...🤪

Takker Friman
Du skal velkommen
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
vincent. View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 03 Nov 2012
Online Status: Offline
Posts: 289
  Quote vincent. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Okt 2018 at 20:04
det gad jeg godt høre :)
Back to Top
bknielsen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 23 Jun 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 603
  Quote bknielsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Okt 2018 at 22:15
Originally posted by JAV

Hold da kaje hvor fedt Thumbs Up Virkelig lækkert. Hvor har du diffuser-paneler fra?

Mangler der ikke et whiskey-skab?


nej der LP'er og noget til at afspille dem på LOL.

Men, det er så vist også det eneste, jeg kan sætte en finger på, det ser fedt ud Thumbs Up.


Edited by bknielsen - 22 Okt 2018 at 22:15
Diskant skal være der, men ikke høres.
Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1508
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Okt 2018 at 07:52
Fantastisk. Her kan man virkelig tale om målrettet og stædig indsats for at nå et mål, der ligger langt over hvad vi andre ville kunne overskue. Pas nu på hørelsen, Martin!
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Okt 2018 at 16:42
Originally posted by bknielsen



Originally posted by JAV

Hold da kaje hvor fedt Thumbs Up Virkelig lækkert. Hvor har du diffuser-paneler fra?
Mangler der ikke et whiskey-skab?
nej der LP'er og noget til at afspille dem på LOL.
Men, det er så vist også det eneste, jeg kan sætte en finger på, det ser fedt ud Thumbs Up.


Takker
Vinyl er jeg for magelig til, så det kommer ikke ind i rummet, plus at jeg skulle starte forfra med at købe musik, jeg er alt for doven der
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Okt 2018 at 16:52
Originally posted by felsby

Fantastisk. Her kan man virkelig tale om målrettet og stædig indsats for at nå et mål, der ligger langt over hvad vi andre ville kunne overskue. Pas nu på hørelsen, Martin!

Tak Sven
Ja der er lagt mange timer og rigtig meget planlægning for at få alt til at gå op i en højere enhed. Og jeg er mere end tilfreds med resultatet. Det var fedt da jeg kørte en roomanalyzer på rummet, og det første den skrev var: "failed to find any roommodes"
Jeg skal nok passe på hørelsen, systemet kan spillede enormt højt, og det er da også sjovt, men hele tanken har været at få så meget overskud som muligt så intet kommer i nærheden af forvrængning. Og det er lykkedes, nu skal der bare laves nye fronter, og der er mellemtone og mellembas på plads nu og på lager.

Nye fronter bliver med 6stk SB17MFC35-4, 2stk Satori MR16P-8 i hver side, og lige pt er Mundorf AMT 1908c den der bliver diskant. Med mindre der kommer andet på banen.
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
daniels View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Ringsted
Online Status: Offline
Posts: 400
  Quote daniels Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Okt 2018 at 11:56
@Busk
Det ser rigtigt lækkert ud! Clap

Har du fundet en god måde at "måle akustikken" på?

Jeg har haft noget svært ved rigtigt at finde noget som nemt kunne vise efterklangstider etc. og dermed vise "kvaliteten" af rummet Unhappy
Alle værktøjer jeg har arbejdet med har krævet en større gennemgang af målinger og analyser - og så sidder man stadig tilbage med et resultat som man ikke rigtigt kan vurdere er godt eller skidt Ouch

Man kan høre det, men det kunne være rart, hvis man også kunne måle det Big smile

Det kunne være rart med et rimeligt simpelt værktøj, når man skal teste akustikplader, placering etc.
__________________________________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
Back to Top
Digital_thor View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 03 Mar 2011
Online Status: Offline
Posts: 622
  Quote Digital_thor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Okt 2018 at 17:30

Ethan Winer kommer med en ret god demo af forskellen her:


Back to Top
Roky View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 11 Maj 2012
Online Status: Offline
Posts: 837
  Quote Roky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Okt 2018 at 18:39
Daniels: REW kan nemt danne waterfall-plots. Men det er måske ikke det du søger ?

Busk: virkelig lækkert arbejde ! Det må lyde fantastisk! Hvordan deler du ml sub og højttalere. Ruller de selv af, kører du subsne i mono etc :)
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 1718192021>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz