Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Valg af stumper
  New Posts New Posts RSS Feed: Hvilken forstærker bruger i? (Digital delefilter)
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Hvilken forstærker bruger i? (Digital delefilter)

 Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Message
Roky View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 11 Maj 2012
Online Status: Offline
Posts: 838
  Quote Roky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Hvilken forstærker bruger i? (Digital delefilter)
    Posted: 04 Maj 2014 at 17:39
Hej

Jeg går og leder efter en forstærker, i første omgang til bunden i mit setup.

Jeg har en behringer A500, som spiller med mere hug end min Rotel RB976, men den brummer simpelthen for meget.

Har nogen prøvet en Hypex DS4.0 ?

Pris under 2500 kr for 2 kanaler.

Hvad bruger i selv ?

mvh



Edited by Roky - 14 Jun 2015 at 17:24
Back to Top
Fasen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 02 Okt 2009
Online Status: Offline
Posts: 372
  Quote Fasen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Maj 2014 at 18:57
Har i mange år brugt ds 4.0 til subdrift. Det gør den til perfektion . Har aldrig oplevet at den gav op.
Belles Soloist 3
Micromega PW-250 poweramp
Sonos Connect
REGA DAC
Tannoy DMT 10MKII
2x15" Peerless SLS subs.
Back to Top
Roky View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 11 Maj 2012
Online Status: Offline
Posts: 838
  Quote Roky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Maj 2014 at 20:38
Det lyder godt!

Har du sammenlignet med eks icepower?

Kan man slå crossover fra - Jeg vil gerne selv kontrollere delingen.

Og hvordan med brum, er den tavs som graven 

mvh
Back to Top
rskriver View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 01 Okt 2012
Location: Vesthimmerland
Online Status: Offline
Posts: 182
  Quote rskriver Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Maj 2014 at 21:00
Hvis du ikke skal bruge hypex'ens deling men kun forstærkningen, er der så nogen bestemt grund til at du overvejer Hypex'en? Prisen måske?
Back to Top
Roky View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 11 Maj 2012
Online Status: Offline
Posts: 838
  Quote Roky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Maj 2014 at 22:02
Ja prisen er en væsentlig faktor. Vil også gerne have en forstærker med gainregulering, hvilket den har. Er ikke meget for en selvbyggerløsning hvor jeg skal lodde.

Behringeren er nok den billigeste løsning (1500), men brummet er ikke holdbart, hvilket er den primære årsag til at jeg vil have noget andet.

Det mærkelige er så at brummet stort set forsvinder hvis jeg kun bruger den ene kanal...
Back to Top
Fasen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 02 Okt 2009
Online Status: Offline
Posts: 372
  Quote Fasen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Maj 2014 at 22:24
Har ikke haft lejlighed til at sammenlign med icepower. Ingen brum eller støj . Har kun brugt det interne filter. Bemærk at den ikke har fuldt frekvensområde når du slår filtret fra. Mener den begynder at rulle af ved 1-2khz. Men det er vist også rigeligt til bas :)

Fandt lige et billede af frekvensgang uden filter aktivt (fra hypex support):



Edited by Fasen - 04 Maj 2014 at 22:37
Belles Soloist 3
Micromega PW-250 poweramp
Sonos Connect
REGA DAC
Tannoy DMT 10MKII
2x15" Peerless SLS subs.
Back to Top
Roky View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 11 Maj 2012
Online Status: Offline
Posts: 838
  Quote Roky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maj 2014 at 00:08
Tak for svar. Ja det ser rigeligt fint ud til mit behov.

På min Behringer kommer en del af brummet også fra trafoen. Kan den være spændt for hårdt fast, eller det modsatte ?

 
Back to Top
rskriver View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 01 Okt 2012
Location: Vesthimmerland
Online Status: Offline
Posts: 182
  Quote rskriver Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maj 2014 at 11:22
Mener blot den skal spændes efter. Nogle spænder trafoen af og lægger et eller andet imellem trafoen og kabinettet og spænder den på igen. Hvilket materiale de benytter husker jeg ikke, men mon ikke du kan google lidt på behringer a-500 and noisy power supply eller sådan noget. Der må være andre der har haft samme problem tænker jeg. :)
Back to Top
Roky View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 11 Maj 2012
Online Status: Offline
Posts: 838
  Quote Roky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Jun 2015 at 17:33
Jeg er stadigvæk på udkig efter effekt til mine højttalere. Jeg har optimalt set brug for 8 kanaler, men kunne nøjes med 6 til at starte med.

Jeg overvejer en brugt ældre highend AV Receiver. Denne kunne pÃ¥ en gang fungere som volumen og Pre. Da de ofte har bypass af alle kredsløb undtagen analoge, er det en rimelig løsning, dog ikke optimal. 

Jeg har kigget pÃ¥ hypex - det løber dog meget hurtigt op i over 10K, og det er alt for meget. I den anden ende er der Sure 4x100 Watt Tripath. Billigt og garanteret noget der ikke holder længe. 

B&O/ICE er ogsÃ¥ en mulighed. De har for kort tid siden præsenteret et multikanal board. De sælger ikke til private, og der stÃ¥r ikke Meget om det pÃ¥ nettet. Men en meget interessant og ikke mindst kompakt løsning. 

BTW jeg søger en løsning med analoge indgange.
Hvad bruger I ?


Edited by Roky - 14 Jun 2015 at 17:36
Back to Top
Fasen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 02 Okt 2009
Online Status: Offline
Posts: 372
  Quote Fasen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Jun 2015 at 18:37
Hvad med 3 stk icepower 125asx2? De er tit til salg for 12-1400 pr modul. Kompakt og meget nemt at samle. 
Belles Soloist 3
Micromega PW-250 poweramp
Sonos Connect
REGA DAC
Tannoy DMT 10MKII
2x15" Peerless SLS subs.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz