Forum Home Forum Home > Andet > Off-Topic
  New Posts New Posts RSS Feed: KØB FOR SATAN!!!!
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


KØB FOR SATAN!!!!

 Post Reply Post Reply Page  <12
Author
Message
svendborg@email View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 23 Jan 2010
Location: 2300S
Online Status: Offline
Posts: 254
  Quote svendborg@email Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: KØB FOR SATAN!!!!
    Posted: 24 Mar 2014 at 16:42
Overvejer også at mine nu tømte kabinetter, som der har været scanspeak enheder i, kan indbringe en net sum.
Det er jo meget mere end hvad lossepladsen giver :-)

Back to Top
bknielsen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 23 Jun 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 603
  Quote bknielsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 Mar 2014 at 20:44
Det er vel enhvers ret at prissætte sit grej som man vil? Det kan jeg da se, at flere butikker gør, især med tilbehør, "snakeoil" osv. Skulle vi ikke svine dem til også, så kan vi rigtig fremstå som nogle arrogante !d!oter og få forummet for os selv, jo færre jo hygligere eller har jeg misforstået trådens hensigt?.......og nej jeg kender ikke manden, der har højtalerne til salg.

Vi klarer os indtil videre uden behov for den store indgriben af forummet administratorer lad os blive ved med det :-)
Back to Top
ham_den_lange View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 23 Apr 2009
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 651
  Quote ham_den_lange Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Mar 2014 at 10:17
Hej Brian
Du har fuldstændig ret. Vi opføre os som en flok "selvudnævnte" eksperter. Embarrassed

Holdningen er tydeligvis, at prisen for den højtaler er for høj. Men vi havde næppe set den samme reaktion, hvis en lignende højtaler fra en anerkendt producent var blevet sat til salg til den pris. Spørgsmålet er så, hvad får man for de ekstra penge, som vi er parate til at acceptere for en mærkevarehøjtaler i forhold til en ukendt højtaler. Jeg vil være så fræk, at påstå, at det koster det sammen at lave et godt og et dårligt delefilter eller kabinet, så det er næppe her forklaringen ligger.
Jeg kunne godt selv komme med et par bud på hvorfor prisen for færdig-højtalere er højere end prisen for en tilsvarende selbygger højtaler. Men jeg vil hellere hør hvad I andre tænker.

Mvh.
Simon
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3095
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Mar 2014 at 10:29
Man kan undre sig over, at folk ikke lige tjekker, hvad man kan få af helt nye højttalere for den pris, de har tænkt sig at sætte deres selvbyg til salg for. Et sæt Dali Mentor 2 (bare for at tage et eksempel) koster DKK 11998,-
Back to Top
Fasen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 02 Okt 2009
Online Status: Offline
Posts: 372
  Quote Fasen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Mar 2014 at 10:32
Originally posted by USXX

Man kan undre sig over, at folk ikke lige tjekker, hvad man kan få af helt nye højttalere for den pris, de har tænkt sig at sætte deres selvbyg til salg for. Et sæt Dali Mentor 2 (bare for at tage et eksempel) koster DKK 11998,-


Enig.

Og man får ikke arbejdstid og byggematerialer (ud over enheder/filtre) igen når man sælger DIY. Så derfor er prisen alt for høj.

Men det er da rigtigt at det er frit for leveren hvad folk sælger deres grej til. Synes bare det er synd for dem der betaler overpris. Men det må de jo om.
Belles Soloist 3
Micromega PW-250 poweramp
Sonos Connect
REGA DAC
Tannoy DMT 10MKII
2x15" Peerless SLS subs.
Back to Top
bknielsen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 23 Jun 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 603
  Quote bknielsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Mar 2014 at 20:50
Jeg er ikke uenig i at prissætningen er for høj for en gør det selv højtaler af den størrelse (at forlange byggeprisen er nok mere realistisk), det var mere tonen i debatten, der fik mig til tasterne.

Men, Simon stiller et interessant spørgsmål "hvad får man for de ekstra penge, som vi er parate til at acceptere for en mærkevarehøjtaler i forhold til en ukendt højtaler"

Som jeg ser det, får man i en færdig højtaler:
1. Bedre finish og kabinetgeometrier vi har mere end svært ved at lave hjemme i garagen.
2. Måske et bedre kompromis i delefilteret og kabinetafstemning, men det kan gå begge veje.
3. Man slipper for alle investeringerne der hører med til at komme til en god hjemmelavet højtaler, f.eks. en kæmpe kasse med delefilterstumper, målegrej mm. og selv med de dele er man langtfra sikret succes
4. OEM enheder, men det kan jo både være godt og skidt hvis OEM delen består i en kostbesparelse
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz